مشاور مدیرعامل و جانشین معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم:

پاسخگوی عملکرد یک ساله خود در مدیریت منابع انسانی هستیم/ ساماندهی، آموزش و توسعه منابع انسانی سازمان منطقه آزاد قشم/ جوانان توانمند قشمی بورسیه می شوند

۱۳۹۵/۱۱/۱۸ - ۱۰:۱۸:۲۶
کد خبر: ۵۱۶۴۳۳
پاسخگوی عملکرد یک ساله خود در مدیریت منابع انسانی هستیم/ ساماندهی، آموزش و توسعه منابع انسانی سازمان منطقه آزاد قشم/ جوانان توانمند قشمی بورسیه می شوند
مشاور مدیرعامل و جانشین معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم در جمع خبرنگاران پاسخگوی مصاحبه خبری یکسال گذشته خود در نقش مدیر منابع انسانی شد.
به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، محمدرضا مرادی در نشست خبری با اصحاب رسانه جزیره ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام دهه مبارکه فجر و گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی و با درود به روان پاک شهدا و بنیانگذار انقلاب (ره) گفت: امروز بعد از یکسال در سه حوزه اداری ، رفاهی و آموزش و توسعه منابع انسانی با برنامه ریزی یکساله به ساماندهی مناسبی رسیده ایم.

*** ابلاغ ساختار سازمانی، سازمان منطقه آزاد قشم

وی گفت: با ابلاغ ساختار سازمانی منطقه آزاد قشم از طرف دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کمیته جذب و انتصاب سازمان فعال گردید و کلیه کارکنان با توجه به شرایط احراز اولیه پست های اعلام شده تطبیق داده شدند. فرایند تطبیق کارکنان با پست های سازمانی در بیش از 90 درصد موارد به پایان رسیده است که امیدواریم تا پایان بهمن ماه تکلیف 598 پست حاکمیتی و غیرحاکمیتی ابلاغ شده به اتمام برسد.

مرادی ادامه داد: هیچ تفاوت کارشناسی از نظر کمیته جذب و انتصاب بین وظایف پست های حاکمیتی و غیر حاکمیتی برای تایید و صحه گذاری وجود ندارد. طبق دستورالعمل ابلاغ شده پست های حاکمیتی می بایستی با سازمان عقد قرارداد داشته و پست های غیرحاکمیتی با شرکت تامین کننده نیروی انسانی که شرکت تعاونی کارکنان سازمان می باشد عقد قرارداد صورت پذیرد.

*** شرایط احراز پرسنل برای مشاغل و پست های ابلاغی:

مشاور مدیرعامل در توسعه مدیریت بیان نمود که پس از اتمام جانمایی پرسنل در پست های سازمانی شرایط احراز گروه شغلی افراد که تاکنون فقط برای تعداد کمی که در ستاد مشغول فعالیت بوده اند انجام شده است ، با پیاده سازی کامل طرح طبقه بندی مشاغل و با احراز کامل مدارک و مستندات برای کلیه کارکنان به انجام خواهد رسید. مزیت این کار کارشناسی بر آن است که کلیه کارکنان منبعد گروه شغلی متناسب با توانمندی خود را خواهند داشت و ملاک ارتقاء براساس ارتقاء شغلی به انجام خواهد رسید.

*** سازمان منطقه آزاد قشم پیشرو در خدمات الکترونیکی:

مرادی براساس مصاحبه سال گذشته خود که وعده الکترونیکی شدن فعالیت مربوط به کارکنان را داده بود گفت: هم اکنون کلیه پرونده کارکنان درحال الکترونیکی شدن می باشد و متناسب با مستنداتی که پرسنل برای شرایط احراز و تکمیل پرونده خود تحویل می دهند کار درحال پیشرفت است.همچنین راه اندازی صفحه مربوط به منابع انسانی در پورتال سازمانی سازمان منطقه آزاد قشم این امکان را برای پرسنل جهت دستیابی به کارکرد روزانه خود و دیدن کلیه آئین نامه ها و دستورالعمل های مصوب این بخش محیا کرده است.

وی اشاره ای به روند استخدام داشته و می گوید: سازمان با محدودیت استخدام مواجه بوده و فقط در صورت ایجاد پست بلاتصدی و یا امکان ایجاد توسعه کاری همانند توسعه بندر درگهان ، این امکان برای جذب نیرو از طریق شرکت تعاونی کارکنان وجود دارد که در سال 95 با دستور مدیریت محترم عامل این اتفاق برای تعدادی از متقاضیان که در میان آنان 5 نفر از خانواده معظم شهدا و ایثارگران بوده است بوجود آمد.

*** افزایش امور رفاهی پرسنل

جانشین معاون توسعه مدیریت درخصوص امور رفاهی کارکنان گفت: از آنجا که یکی از دستورات مدیریت عامل سازمان مبنی بر رسیدگی و بهبود وضعیت رفاهی کارکنان بوده است، کلیه تسهیلات نقدی و غیرنقدی در قالب یک دستورالعمل مشخص با سرفصل هایی شامل کمک های نقدی در مناسبت ها ، کمک هزینه سفر، هدیه تحصیل فرزندان ممتاز، هزینه لوازم التحریر، سبد کالای نوروزی و سبد کالای رمضان، هدیه تولد فرزندان،کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه فوت اقوام درجه یک، انجام سفر زیارتی مشهد مقدس، هزینه ورزش بانوان کارمند و افزایش 25 درصدی جبران هزینه های بیمه تکمیلی را برای سال 95 شاهد بوده ایم.

*** آموزش و توسعه منابع انسانی

مرادی تاکید کرد : نیروی انسانی سرمایه یک سازمان است باید برای ایجاد ارزش افزوده در دانش آنان برنامه های آموزشی و توسعه ای بطور مستمر در نظر گرفته شود.

وی افزود: در این راستا با توجه به اینکه سازمان منطقه آزاد قشم یک نهاد حاکمیتی است و کارکنان آن می بایستی دیدگاه کارشناسی و توان اجرایی کارشناسی امور را داشته باشند، در ابتدا نظام نامه آموزش و دستورالعمل های مرتبط با آن طراحی و درحال تصویب است و به دنبال آن برنامه توسعه آموزش با استاندارد 10015ISO در دستور کار قرار گرفته که کلیه نیاز های آموزشی پست های سازمانی در سه رده آموزش دروس عمومی ، پایه و تخصصی در حال تنظیم و نهایی شدن می باشد که از ابتدای سال 96 کلیه کارکنان دارای شناسنامه آموزشی مشخصی جهت فراگیری مهارت های لازم خواهند بود.

شایان ذکر است در سال 95 بالاخص از سه ماهه دوم سال تاکنون دوره های آموزشی پایه و تخصصی برای پست های حساس از جمله امور گمرکی ، مالی ، مدیریتی ، کنترل پروژه و.... با هدف توانمند سازی و با اثربخشی مناسب به انجام رسیده است.

*** جانشین پروری و ارزیابی عملکرد در سازمان منطقه آزاد قشم

جانشین معاونت توسعه مدیریت عنوان کرد: همانگونه که در سال گذشته وعده داده شده بود با تدوین و نظام مند نمودن ارزیابی عملکرد کارکنان توانستیم دو دوره عملکردی را که مربوط به شش ماهه اول سال می باشد را به اتمام برسانیم. این نظام برای اولین بار در سازمان منطقه آزاد قشم بصورت سیستماتیک و منظم انجام شده که یکی از خروجی های آن منجر به پرداخت کارانه خواهد شد که برای شش ماهه اول سال نتایج حاصل شده برای پرداخت کارانه به کارکنان آماده  است.

مشاور مدیرعامل در توسعه مدیریت همچنین درخصوص جانشین پروری عنوان کرد: طرح مدیران آینده سازمان منطقه آزاد قشم درحال اجرا می باشد که در مرحله نخست فراخوانی اعلام شد و تعدادی از کارشناسان علاقه مند ثبت نام نموده اند. البته حضور در این طرح برای کلیه مدیران و روسا و کارشناسان مسئول الزامی می باشد. کانون ارزیابی در نظر گرفته شده برای این طرح از جنس توسعه ای می باشد که در انتها منجر به برنامه توسعه فردی و بعبارتی Road Map توسعه شایستگی کارکنان را به نمایش خواهد گذاشت.

البته باید خاطر نشان کرد که با هماهنگی معاونت توسعه مدیریت کلیه مدیران یک روز در دوره آموزشی کانون ارزیابی به جهت آشنایی اولیه شرکت داشته اند.

*** بورس تحصیلی جوانان توانمند قشمی

مرادی عنوان کرد از مسائل اصلی  که همیشه برای مدیریت عامل سازمان حائز اهمیت بوده است توسعه دانش و حمایت جوانان توانمند جزیره قشم می باشد. در همین راستا ضمن تدوین دستورالعمل مشخص و راه اندازی شورای بورس تحصیلی سازمان در سطح منطقه فراخوانی صورت گرفت تا دانش آموزان و دانشجویان موفق در کنکور سراسری جهت بهره گیری از بورس تحصیلی سازمان ثبت نام کردند و طی مراحل ذکر شده در دستورالعمل بحمدالله انتخاب به اتمام رسیده و با تصویب نهایی مدیریت محترم عامل سازمان در پایان دهه فجر اعلام خواهد شد.

درپایان ایشان برنامه های توسعه ای را که منجر به افزایش توان کارشناسی و ایجاد شایسته سالاری می گردد را بعنوان برنامه های اجرایی حوزه منابع انسانی برای سال 96 مطرح نمود و گفت : طراحی و استقرار نظام ارتقاء کارکنان، طراحی مدل شایستگی و نظام ارتقا و انتصاب مدیران، تدوین و بهبود نظام حقوق و دستمزد کارکنان ، توسعه سیستمهای اطلاعات مدیریتی منابع انسانی و در نهایت ایجاد مرکز توسعه مدیریت دانش برای سازمان و منطقه آزاد قشم، از جمله برنامه های در دست اقدام برای سال 96 می باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز