وزیر بهداشت در همایش سفیران و داوطلبان سلامت:

دستاوردهای آموزش و پرورش هرمزگان در حوزه سلامت چشمگیر است/ تقدیر از تلاشهای مدیرکل آموزش و پرورش استان

۱۳۹۵/۱۱/۲۴ - ۰۸:۳۵:۱۵
کد خبر: ۵۱۹۴۲۶
دستاوردهای آموزش و پرورش هرمزگان در حوزه سلامت چشمگیر است/ تقدیر از تلاشهای مدیرکل آموزش و پرورش استان
وزیر بهداشت و درمان و آموزش و پزشکی کشور با قدردانی از دستاوردهای آموزش و پرورش هرمزگان در حوزه سلامت، از تلاشهای دانش هاشمی پور ، مدیرکل آموزش و پرورش استان و مجموعه آموزش و پرورش استان ، قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ،دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در همایش سفیران و داوطلبان سلامت بندرعباس اظهار کرد: نقش آموزش و پرورش در فرهنگ سازی بسیار مهم و کلیدی است و این نهاد می تواند همیار و همراه طرح های ملی در همه حوزه ها باشد.

وی در ادامه گفت: پیشگیری از بیماری‌ها با خود مراقبتی حاصل می شود و لازمه این کار برنامه ریزی است.

به گفته دکتر قاضی‌زاده هاشمی در کشور پنج میلیون نفر مبتلا به بیماری قند، 50 درصد افراد اضافه وزن و 30 درصد افراد چاق می باشند و فشار خون مهمترین بیماری است که سلامت افراد را تهدید می کند و علل فشار خون در 50 در صد موارد، ناشناخته است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه خود مراقبتی توسط مردم بسیار مهم است، بر نقش سفیران و داوطلبان سلامت در این زمینه تأکید کرد و گفت: سفیران سلامت دواطلبانه ورود کرده اند و خدمت بزرگی به هم وطنان و سیستم بهداشتی درمانی می کنند و باید مجموعه  سفیران سلامت را ارتقاء بخشید.

این مقام مسوول با بیان اینکه رسانه های جمعی و صدا وسیما به سلامتی افراد کمک می کنند، گفت: به دنبال یاران بیشتری در مبحث سفیران سلامت هستیم زیرا که گاهی غفلت زدگی سبب می شود سلامتی افراد به خطر افتد و سفیران سلامت، جامعه را بیدار می کنند تا بیشتر مراقب سلامتی خود باشند و مردم را توانمند می سازند تا از مصرف غذاهای ناسالم خودداری کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سفیران سلامت خواست که کتابچه های مربوط به خود مراقبتی را مطالعه کنند و در ابتدا اعضای خانواده خود و سپس همکلاسی ها، اعضای فامیل و محله را در زمینه پیشگیری از بیماری و خود مراقبتی بیدار کنند.

همایش سفیران و داوطلبان سلامت با هدف خود مراقبتی، توسعه بهداشت و جامعه سالم و مشارکت دستگاه های اجرایی استان هرمزگان با حضور مقامات استان از جمله مدیر کل آموزش و پرورش استان و با مشارکت  650 دانش آموز دختر و پسر مقطع دبیرستان از سراسر استان به همراه خانواده ها برگزارشد.

در این طرح، با همکاری آموزش و پرورش، دانش آموزان به عنوان سفیر سلامت شناخته می شوند و آموزش های لازم در زمینه بهداشت، سلامت، شناخت بیماری، خود مراقبتی و ... دریافت و به همسالان خود منتقل می کنند.

نظر شما