۱۰۷۵ باب مسکن در آستانه تکمیل / ارائه ۳۲ میلیارد تسهیلات اشتغالزایی در استان

۱۳۹۵/۱۱/۲۸ - ۰۸:۰۰:۰۲
کد خبر: ۵۲۱۷۵۴
۱۰۷۵ باب مسکن در آستانه تکمیل / ارائه ۳۲ میلیارد تسهیلات اشتغالزایی در استان
مدیر کل کمیته امداد استان هرمزگان ، اشتغال و خرید مسکن را به عنوان آرزوی دیرین نیازمندان و ایتام جامعه بشمار آورد و گفت : کمیته امداد استان با نگاهی جهادی در این راستا ؛ 1075 باب مسکن روستایی در دست احداث و تکمیل دارد . در زمینه اشتغالزایی هم افزون بر 30 میلیارد تومان از طرف امداد به مددجویان تسهیلات ارائه شده است .

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ علی الهیاری مدیر کل کمیته امداد استان هرمزگان پیرامون اقدامات صورت گرفته در راستای تکریم و حمایت اقشار تحت پوشش و نیازمند استان گفت: در بحث تأمین مسکن مدد جویان ، هرمزگان جز شش استانی هست که مورد حمایت مرکز (کمیته امداد تهران) قرار گرفته است .

وی با ارائه آماری در این مورد افزود : ۱۰۷۵ واحد مسکن مددجویی در روستاها در دست احداث داریم که از این تعداد ۴۹۵ دستگاه آماده تحویل به مددجویان است. در تلاش هستیم ظرف چهار ماه آینده واحدهای باقی مانده را تکمیل و در اختیار این عزیزان قرار دهیم.

الهیاری با اشاره به اینکه تأمین مسکن همچنان یکی از نیازهای مبرم محرومین جامعه محسوب می‌شود، تصریح کرد : در حال حاضر ۴۸۰ نفر از افراد تحت پوشش در سطح استان بطور اورژانسی نیازمند مسکن هستند که کمیته امداد برای رفع این مشکل با نهاد های متولی بنیاد مسکن و شهرسازی وارد رایزنی شده‌ است .

وی ادامه داد: در حوزه مسکن روستایی هم ما امسال ۱۱۱۲ واحد نیمه تمام از سنوات گذشته داریم که امیدواریم به همت خیران و اعتباری که کمیته امداد مرکز در اختیار استان گذاشته ، تا پایان امسال این واحد ها به بهره برداری برسد .

مدیر کل کمیته امداد هرمزگان در پاسخ به این سوال که تاکنون چه اقداماتی از سوی این نهاد در بحث بیمه بازنشستگی مددجویان  و نیز حوزه بهداشت و درمان اقشار آسیب پذیر قرار گرفته است ، گفت : از سال ۹۰ مددجویان بازنشسته را زیر چتر بیمه تأمین اجتماعی دادیم . در راستای توانمندسازی محرومان درصدد هستیم ، سالانه ۱۰۰ خانوار از طریق بازنشستگی بیمه اجتماعی از حمایت کمیته امداد خارج شوند .

وی در خصوص اشتغالزایی مددجویان خاطر نشان کرد : مطابق مصوبه بودجه سال ۹۵، ۲۶ میلیارد تومان ابلاغیه بانک ها از مرکز بمنظور ارائه تسهیلات به استان اختصاص داده شد که ۷۸ درصد از این میزان به مددجویان پرداخت شده ، از طرفی از محل صندوق قرض الحسنه امداد نیز بالغ بر پنج میلیارد تومان جهت اشتغالزایی به نیازمندان پرداخت کردیم که در مجموع ظرف ۱۰ ماهه گذشته به ۲۲۰۰ نفر تسهیلات اشتغال اعطا شده است .

علی الهیاری بیمه‌های مکمل و تکمیلی را یکی از دغدغه‌های افراد تحت تکفل در زمینه بهداشت و درمان دانست و گفت : در این مقوله مددجویان تحت پوشش بیمه پایه قرار گرفته‌اند اما همچنان بیمه تکمیلی نیازمند تدوین یک قانون جامع از طرف دولت است.

وی پیرامون حضور نخبگان علمی و استعدادهای درخشان در میان افراد تحت پوشش و اقدامات صورت گرفته کمیته برای حمایت از آنان اظهار داشت : فقر نباید موجب عقب ماندگی این عزیزان در امر آموزش شود لذا ، با یک هدف گذاری بطور تمام قد در خدمت استعداد های تحت تکفل در سطح استان خواهیم بود.

مدیر کل کمیته امداد استان تصریح کرد: پس از استعدادیابی ، بخشی از افراد مستعد را در مراکز شبانه روزی کمیته اسکان دادیم تا در آینده با کسب کرسی‌های برتر دانشگاه موجبات توانمندسازی خانواده خود را فراهم آورند .

وی در تکمیل توضیحات خود در خصوص اقدامات حمایتی کمیته امداد استان ، از معضل کپر نشینی بعنوان یکی از مشکلات طبقه محروم استان هرمزگان یاد کرد و راهکارهایی برای رفع این مشکل عنوان داشت : ابتدا باید در این خصوص فرهنگ سازی صورت بپذیرد و با ساخت مسکن صرفا نمی‌توان به این مشکل فائق آمد .

الهیاری  افزود: دولت در این رابطه تسهیلات قرض الحسنه مسکن ارائه کرده از طرفی کمیته امداد با اختصاص یارانه در تأمین مسکن کپرنشینان همت گذاشته اما همچنان برخی به تأسی از زندگی ابا و اجدادی خود زندگی در کپر را ترجیح می دهند. از این رو، القای فرهنگ سکونت در خانه‌های امروزی به عزیزان کپر نشین بسیار ضروری است.

وی خاطر نشان کرد: به لطف استقرار نظام جمهوری اسلامی استان هرمزگان از فقر مطلق پیش از انقلاب به سلامت عبور کرده و فقر موجود نسبی ارزیابی می‌گردد. بنابراین باید اذعان داشت ، نظام اسلامی ما در مقوله فقرزدایی در حوزه‌های مختلف عملکرد مطلوبی داشته است .

الهیاری افزود: از تریبون این رسانه استفاده کرده و ضمن قدردانی از خدمات شایان دولت محترم، خواستاریم مبلغ یارانه افراد ثروتمند جامعه را در اختیار قشر محروم کشور قرار دهد .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز