مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس :

حرکت نمادین ورزشی با شعار حمایت از خرس سیاه آسیایی /گویش وپوشش بندری باید جاودانه بماند

۱۳۹۵/۱۲/۰۱ - ۰۸:۱۱:۱۸
کد خبر: ۵۲۲۹۸۹
حرکت نمادین ورزشی با شعار حمایت از خرس سیاه آسیایی /گویش وپوشش بندری باید جاودانه بماند
مدیر آموزش وپرورش ناحیه یک بندرعباس گفت:امروزه برای حفظ ارزش های بومی وحفاظت از محیط زیست وجانداران ،انجام حرکت های نمادین ،نیاز است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ،اصغر بهرامی ،مدیر آموزش وپرورش ناحیه یک بندرعباس  در رابطه با اجرای دو استقامت توسط محمد امیری رودان ،مربی تربیت بدنی ناحیه یک بندرعباس،با سه هدف حمایت از خرس سیاه آسیایی ،ثبت رشته ی جدید ورزشی وگرامیداشت گویش وپوشش هرمزگانی ،گفت:این مربی سخت کوش از فعالان محیط زیست واز حامیان خرس سیاه،بعنوان نماد زیستی استان هرمزگان است.

وی افزود:محمد امیری رودان ، برای حمایت از خرس سیاه آسیایی ، که از نمادهای حیات وحش استان میباشد وبه دلایلی از جمله شکاروزنده گیری توله هایشان،به شدت در معرض خطرانقراض قرار گرفته است وهمچنین به هدف حمایت از گویش وپوشش اصیل بندری ؛ مسافت 50 کیلومتر از بلوار ساحلی بازار ماهی فروشان بندرعباس تا کوه گنو (ازارتفاع صفر تاد 2000متر) را در 6ساعت وبیست وپنج دقیقه دوید.

مدیرآموزش وپرورش ناحیه یک بندرعباس ضمن اعلام این خبر در حاشیه این برنامه گفت : محمد امیری رودان ،مربی تربیت بدنی روستای زمین سنگ آموزش و پرورش ناحیه یک ، این حرکت ورزشی را برای حمایت خرس سیاه آسیایی بعنوان نماد زیستی استان انجام داد.

محمد امیری رودان نیز در آغاز این حرکت ورزشی و فرهنگی گفت : قصد دارد یک رشته جدید بنام رودان رانینگ که ترکیبی از اسکای رانینگ و دو ماراتن است را نیز در این حرکت ورزشی به ثبت برساند.همچنین یکی از اهداف این ابداع ،رویارویی ورقابت با ماراتن می باشد.

محمدامیری رودان افزود:طبق قوانین بین المللی هیچ ورزشی نباید مرتبط با جنگ باشد در حالیکه ماراتن یادآور جنگ میباشد وتحقیر یک ملت را بدنبال داردومخالف حقوق بشر است،اما رودان رانینگ ،عشق وصلح را به هوادارانش هدیه می کند.

وی به اختراع دوچرخه ی دریایی که شش سال پیش با حضور استان دار ودیگر مسئولان به مناسبت بزرگداشت روز ملی خلیج فارس رونمایی شد اشاره کرد وافزود:ازجمله برنامه هایی که در دردست اقدام دارد،راه اندازی اولین تیم دوچرخه دریایی با همکاری پارک علمی،فن آوری به مناسبت بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در سال جاری می باشد.

 این مربی وفادار به محیط زیست هرمزگان در پایان گفت : با توجه تخریب زیستگاههای این حیوان ،فعالان محیط زیست در حال فرهنگ سازی و آموزش دانش آموزان برای حفظ زیستگاههای خرس سیاه آسیایی می باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز