مجموع آبگیری سازه ها در پی بارش های روزهای اخیر به ۷۰میلیون مترمکعب رسید

۱۳۹۵/۱۲/۰۲ - ۱۱:۱۹:۱۱
کد خبر: ۵۲۳۷۲۹
مجموع آبگیری سازه ها در پی بارش های روزهای اخیر به ۷۰میلیون مترمکعب رسید
در پی بارندگیهای چند روز اخیر در سطح استان هرمزگان، 2 هزار و 200 سازه آبخیزداری آبگیری شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: حجم کل نزولات جوی مهار شده در پشت سازه های آبخیزداری استان اعم از سیستم های پخش سیلاب، سدها و بندهای خاکی و سنگی ملاتی و دیگر سازه های آبخیزداری آبگیری شده طی این مرحله از بارش زمستانه 70میلیون مترمکعب می باشد.

حسین پور افزود : در این بارندگی برخی از پروژه های آبخیزداری اجرا شده در سال جاری نظیر پروژه آبخیزداری حوزه گیشان شرقی بندرعباس اجرا شده از محل منابع اعتبارات دولتی و همچنین بند آبخیزداری حوزه رستمی بندرلنگه اجرا شده با مشارکت 100% خیرین برای نخستین بار آبگیری و سرریز شد. وی افزود: در این بارندگی شهرستان های حاجی آباد، بندرعباس، بستک، پارسیان، بندرلنگه، بندرخمیر و رودان بیشترین استحصال باران را در طرح های آبخیزداری داشتند.

معاون آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: بیشترین حجم بارش مهار شده در طرح های آبخیزداری در این نوبت بارندگی مربوط به سد خاکی لاورفین بندرعباس می باشد که علاوه بر کنترل سیلاب سرشاخه آب شیرین ناشی از حوزه آبخیز بالادست مربوط به ارتفاعات گنو و منطقه سیاهو قبل از ورود به رودخانه شور کل، نقش موثری در تعادل بخشی آبخوان دشت کشاورزی لاور با 86 حلقه چاه ایفا می نماید.

حسین پور افزود:  بیش از 80 درصد از حجم سیلاب کنترل شده توسط سازه های آبخیزداری در این نوبت بارندگی در سطح حوزه های آبخیز رودخانه های شور استان مهار شده است و در حقیقت با کنترل سیلاب سرشاخه های آب شیرین توسط طرح های آبخیزداری قبل از تماس با گنبدهای نمکی و ورود به رودخانه های شور از شور شدن 42 میلیون مترمکعب آب در استان هرمزگان جلوگیری شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز