معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان:

مسائل استانی در اولویت موضوعات مناظرات قرار گیرد

۱۳۹۵/۱۲/۰۳ - ۰۷:۱۶:۲۶
کد خبر: ۵۲۴۱۰۰
مسائل استانی در اولویت موضوعات مناظرات قرار گیرد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: باید مسائل استانی در اولویت موضوعات مناظرات قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، بهروز اکرمی در مراسم افتتاحیه مرحله استانی ششمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در هرمزگان، خطاب به دانشجویان و شرکت کنندگان حاضر در سالن گفت: زمانی که شما در این مسابقات وارد شدید، در تئوری و عمل پذیرفتید که تنها موجودس که توان اندیشدن دارد انسان‌ است.

اکرمی با بیان اینکه انسان می‌تواند اندیشه خود را به صورت شفایی یا مکتوب بیان کند، اضافه کرد: یکی از توانمندی انسان بیان اندیشه خود است و چنانچه به هر دلیلی نتواند آن را بیان کند اندیشه در ذهن باقی خواهد ماند.

وی به موضوعات که می‌توان پیرامون آن‌ها مناظره دانشجویی صورت گیرد، اشاره کرد و گفت: مسئولان برگزاری این مناظرات توجه داشته باشند که می‌توان موضوعات متنوعی را برای مناظرات پیش بینی کرد که طیف وسعیی از مسائل جامعه را در برگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با بیان اینکه باید مسائل استانی در اولویت موضوعات مناظرات قرار گیرد، تاکید کرد: برای انتخاب موضوعات باید اول مسائل و اولویت های استان را در نظر گرفت، مناظره‌ای که در هرمزگان انجام می‌شود باید با سایر استان‌ها تفاوت داشته باشد زیرا مسائل ما با دیگر استان‌ها فرق دارد و برای اینکه بتواند  خروجی خوبی از این مسابقات کسب کرد باید اولویت های استان را شناخته و انها را در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه هر موضوعی که در جامعه اتفاق می‌افتد می تواند تبدیل به یک مناظره جدی شود، افزود: یکی از موضوعاتی که می تواند برای سال‌ آینده در مسابقات مناظرات به آن پرداخته شود، حضور بیش از 70 درصد بانوان در دانشگاه اما عدم حضور آنها در مناصب کشوری است و این باید به یک مناظره جدی در سطح ملی تبدیل شود.

اکرمی خاطرنشان کرد: انگشت شمار بودن بانوان در مناصب کشوری با توجه به ورودی 70 درصدی بانوان به دانشگاه درست نیست و باید دید خروجی آن چیست، اینکه با افزایش علم و دانش بانوان، نیاز آن‌ها به وارد شدن به بازار کار نیز افزایش می‌یابد و باید دید آیا جامعه پذیرش این موضوع را دارد.

وی با بیان اینکه باید نحوه پذیرش سیستم‌های اجرایی ما در خصوص بانوان تحصیل کرده مورد بررسی قرار گیرد، اضافه کرد: باید دید سیستم های اجرایی ما پذیرش این موضوع را دارد؟ این بحث خیلی با اهمیتی است که شما می توانید در قالب این مناظرات به آن بپردازید شما که دانشجو هستید و می خواهید مناظره کنید یکی از موضوعات اصلی و اساسی جامعه امروز ما این موضوع است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز