مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان :

عزم دولت در جمع آوری مدارس تخریبی جدی است / آغاز مراحل قانونی نوسازی مدرسه زهوکی میناب

۱۳۹۵/۱۲/۰۳ - ۰۷:۴۷:۰۸
کد خبر: ۵۲۴۱۴۴
عزم دولت در جمع آوری مدارس تخریبی جدی است / آغاز مراحل قانونی نوسازی مدرسه زهوکی میناب
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان گفت: جمع آوری مدارس تخریبی با مشارکت دولت و خیرین می تواند نقطه عطفی در نوسازی و استاندار سازی مدارس باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مهندس ماشاالله قاسمی با اشاره به موضوع فروریختن سقف یک کلاس درس در روستای زهوکی شهرستان میناب و انتشار این رخداد در رسانه ها که بر اثر بارندگی های اخیر رخ داد، افزود: با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان این نوید را به مردم شریف منطقه دارم که با جابجایی دانش آموزان این آموزشگاه و استقرار مدرسه در فضایی امن، روند قانونی انتخاب پیمانکار جهت نوسازی این مدرسه آغاز شده است.

وی ضمن قدردانی از توجه رسانه ها به این مهم با اشاره به فعالیت های دولت دربخش مدارس تخریبی، تصریح کرد: درابتدای فعالیت دولت یازدهم بیش از دو هزار و 500کلاس درس تخریبی وجود داشت که می طلبید برای رفع مشکل بصورت جدی وارد عمل شویم .

وی تصریح کرد: در این راستا دو برنامه شامل هدایت منابع خیری به سمت مدارس تخریبی و انعکاس گزارشات لازم به سازمان نوسازی مدارس کشور و پیگیری مجدانه از طریق مراجع ذیربط به منظور توجه ویژه دولت محترم به جمع آوری این مدارس  در استان در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل  نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان ادامه داد:بحمدالله تا امروز بیش از 70درصد منابع خیری به سمت مدارس تخریبی سوق داده شده است و 100 درصد منابع بنیاد پرخیر برکت نیز به مدارس تخریبی اختصاص یافته است  که جادارد از خیرین نیک اندیش و موسسات و بنیاد هایی که در احداث فضاهای آموزشی در هرمزگان همکاری دارند تشکر و قدردانی نماییم .

به گفته قاسمی در بحث انعکاس گزارشات لازم به سازمان نوسازی مدارس کشور و پیگیری مجدانه از طریق مراجع ذیربط به منظور توجه ویژه دولت محترم به جمع آوری این مدارس  در استان  نیز تاکنون مکاتبات مستمر و جلسات متعدد با سازمان نوسازی مدارس کشور در خصوص مدارس تخریبی انجام شده و در این راستا سازمان نوسازی مدارس نیز پیگیری موضوع را از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور در دستور کار قرار داده که بحمدالله نتایج مثبتی را به همراه داشته است.

این مسوول در همین راستا اظهار کرد: در جلسات مشترکی که با نمایندگان حوزه مرکزی هرمزگان در اداره کل نوسازی مدارس برگزار شد این موضوع به طور خاص به استحضار نمایندگان مجلس رسید که البته پیگیریهای نمایندگان محترم نیز شایسته تحسین است، ضمن اینکه نماینده حوزه شرق استان نیز به همراه نماینده اداره کل نوسازی مدارس از مدارس تخریبی حوزه فوق بازدید مستمر دارند.

قاسمی همچنین گفت: در جلسات شورای اداری استان و همچنین شورای آموزش و پرورش نیز موضوع مدارس تخریبی همواره از سوی اداره کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان مطرح شده است و بر اساس گزارشات ارائه شده در سیزدهمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان هرمزگان که به ریاست معاونت محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، دکتر نوبخت از اختصاص  یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به بخش نوسازی مدارس اختصاص خبر داد و گفت : استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان با مشکلات عدیده‌ای در این بخش مواجه‌اند و برای دولت در این بخش از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند که امیدوارم با رایزنی‌هایی که انجام خواهد گرفت سهم استان هرمزگان متناسب با مشکلات آن دیده شود.

مدیرکل  نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان در ادامه با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید بیش از 900کلاس درس تخریبی جمع آوری شده است ، خاطر نشان کرد:  امر به معنی این است که سالانه 300کلاس درس تخریبی بازسازی شده است و این آمار نشان میدهد که برای 27 هزار دانش آموز هرمزگانی که در این گونه مدارس تحصیل می کردند فضای آموزشی استاندارد احداث و تقدیم آنان شده است .

وی اضافه کرد: این توفیق محصول همراهی خیرین و حمایت دولت بوده و امیدوارم تا محو کا مل مدارس تخریبی استمرار یابد.

قاسمی همچنین با اشاره به اقدامات این اداره کل در حوزه شهرستان میناب یادآور شد:  شهرستان میناب با 336کلاس تخریبی از جهت تعداد مدارس تخریبی در رتبه دوم استان قرار دارد لذا  در سه ساله اخیر 30پروژه آموزشی در قالب 117کلاس درس با زیر بنای 13 هزار و 251متر مربع و با اعتباری بالغ بر 185میلیارد ریال تقدیم دانش آموزان و مردم این شهرستان شده است که از این تعداد قریب به 100کلاس درس تخریبی ، تخریب ،بازسازی و مقاوم سازی شده اند .

وی ادامه داد:  قطعا برای محو کامل مدارس تخریبی این شهرستان مشارکت خیرین ضرورتی انکار ناپذیر است که بعد از برگزاری همایش خیرین مدرسه ساز مکران روند مشارکت سرعت بیشتری به خود گرفته است .

مدیرکل  نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان با بیان اینکه از آنجاییکه مدارس  تخریبی دغدغه و نگرانی همه متولیان به ویژه اداره کل آموزش و پرورش ، نوسازی مدارس و اولیا و دانش آموزان می باشد، اظهارکرد: این معضل متعلق به امروز و دیروز  نیست و برای محو مدارس تخریبی باید همه دست به دست هم بدهیم تا انشاءالله این مشکل مرتفع گردد .

قاسمی در پایان خاطر نشان کرد: نقش رسانه ها در این امر بسیار حیاتی است که با انعکاس اخبار و اطلاعات صحیح و تحلیل های منصفانه دولت و متولیان احداث فضاهای آموزشی را یاری نمایند .

نظر شما