دکتر جادری در نشست با ائمه جمعه استان هرمزگان:

ائمه جمعه همراهی خوبی با مجموعه دولت در هرمزگان داشته اند/تمام وقتمان را برای کار و خدمت به مردم گذاشته ایم

۱۳۹۵/۱۲/۰۴ - ۰۶:۴۹:۱۹
کد خبر: ۵۲۴۷۱۷
ائمه جمعه همراهی خوبی با مجموعه دولت در هرمزگان داشته اند/تمام وقتمان را برای کار و خدمت به مردم گذاشته ایم
نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: ائمه جمعه استان تاکنون همراهی خوبی با مجموعه دولت در هرمزگان داشته اند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر جاسم جادری در نشست با ائمه جمعه استان هرمزگان با بیان اینکه به دنبال رابطه تنگاتنگ با ائمه جمعه هستیم و تاکنون نیز ارتباط خوبی با ائمه جمعه استان داشته ایم، عنوان کرد: ائمه جمعه سنگ صبور مردم هستند و در این راه کمک ها و گشایش های متعددی را صورت می دهند و ائمه جمعه استان تاکنون همراهی خوبی با مجموعه دولت در هرمزگان داشته اند.

وی ادامه داد: علما و ائمه جمعه در هرمزگان جزء بهترین ها و همراه ترین افراد با دولت هستند که این امر به عنوان یک ظرفیت برای توسعه بیشتر مورد توجه است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه باید با انصاف و رعایت اخلاق به عملکرد دولت نگاه کرد، افزود: شاهد این هستیم که دیروز وزیر انرژی کشور روسیه شخصا کلنگ نیروگاه 1400 مگاواتی با تامین اعتبار دو هزار و 200 میلیارد تومان در سیریک را به زمین زد.

جادری بابیان اینکه این رویه ساخت این نیروگاه سه هزار نفر در منطقه را مشغول کار می کند، تصریح کرد: ایجاد اینگونه زیرساخت ها در ادامه تدابیر مقام معظم رهبری است که خواهان توسعه و عمران سواحل شرقی کشور هستند و شهرستان میناب نیز قانونا در این طرح در کنار سیریک و جاسک قرار دارد.

وی با بیان اینکه در برجام ما اراده خود را بر دنیا تحمیل کردیم، اظهار داشت: تاکنون 11 میلیارد دلار توافق شده که در ایران سرمایه گذاری شود که این امر می تواند به وضعیت اقتصادی کشور کمک شایانی کند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان یادآور شد: در استان هرمزگان تمام وقتمان را برای کار و خدمت به مردم گذاشته ایم و سعی کرده ایم وارد حواشی نشویم و وارد مسائل سیاسی و تک نگری حزبی نشویم.

جادری با بیان اینکه توجه دولت و حاکمیت امروز به هرمزگان در حوزه های اقتصادی، امنیتی و اجتماعی بی نظیر است، اضافه کرد: تمامی مباحث و دغدغه های مطرح شده امامان جمعه در این نشست شنیده و به آنها ترتیب اثر داده خواهد شد.

همچنین در این نشست حجت الاسلام غلامعلی ارجمند مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان هرمزگان با بیان اینکه استاندار هرمزگان ماه ها پیگیر برگزاری این نشست بود، اظهار داشت: این نشست با هدف بررسی و بیان مشکلات حوزه های مخلتف و شنیدن دغدغه های شهرستان ها از زبان ائمه جمعه برگزار شد.

آیت الله رکنی امام جمعه بندرلنگه نیز در ادامه این نشست، اظهار داشت:  جادارد از استاندار و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی وی قدردانی کنیم و در این شرایط بیش از هر زمانی به سخنان امیدوار کننده در کشور نیاز داریم کما اینکه در احادیثی متعددی نیز به زیباسخن گفتن تاکید شده است.

امام جمعه بندرلنگه با بیان اینکه گاها برخی از سخنرانان از دایره انصاف خارج و قلم ها از دایره منطق و اخلاق خارج می شود، اضافه کرد: مردم در مناسبت هایی همانند 22 بهمن هر چه در طبق اخلاص دارند می گذارند و به میدان می آورند.

رکنی با بیان اینکه جامعه نیازمند عدل و اخلاقیات بیشتر است، اضافه کرد: امروز اخلاق و مسائل اخلاقی یکی از نیازهای شدید اجتماع است و انتظار می رود ائمه جمعه در خطبه اول به طور کامل به این امر توجه کنند.

وی در ادامه به نیازهای بندرلنگه اشاره کرد و افزود: تقاضا برای گازرسانی در این شهرستان در حالی بالاست که فاصله این شهرستان با پارس جنوبی 200 کلیومتر است.

رکنی به نیازهای حوزه درمان و سلامت در این شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: مبحث اشتغال در بندرلنگه نیز از نیازهای اساسی است که باید برای آن چاره اندیشی شود.

حجت الاسلام معتمدی فر امام جمعه میناب نیز در این نشست اظهار داشت: دولت حسنه ای بر سر کار است و حضورهای متعدد استاندار هرمزگان  در بین مردم میناب سبب رضایت بیشتر شده است.

وی با اشاره به حضور وزیر انرژی روسیه در سیریک، اضافه کرد: از امامان جمعه می خواهیم پیرامون گشایش های برجام صحبت کنند و باید گفت اگر وزیر انرژی روسیه کلنگ نیروگاه را به زمین می زند معنی آن چیست.

معتمدی فر خواستار الحاق میناب به طرح توسعه سواحل مکران شد و افزود: در میناب به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت ترین شهرستان هرمزگان انتظار می رود در امور انتظامی و سایر مسائل مرتبط، با سعه صدر بیشتری با هدف تسهیل زندگی مردم رفتار شود.

امام جمعه میناب یادآور شد: این شهرستان در حوزه فضای آموزشی، بهداشت، آب و خاک نیز مشکلاتی دارد.

حجت الاسلام قائدی امام جعمه بستک نیز در ادامه ضمن تقدیر از استاندار هرمزگان و معاونان وی و فرماندار بستک، با بیان اینکه در دهه فجر 50 میلیارد تومان پروژه در بستک به بهره برداری رسیده است، اضافه کرد: برنامه های فرهنگی خوبی نیز در دهه فجر امسال در شهرستان اجرایی شد.

وی ادامه داد: مشکلاتی همانند جاده لاورمیستان، از جمله مشکلات اساسی شهرستان است که می تواند در صورت رفع موجبات رضایت بیشتر مردم باشد.

حجت الاسلام جهانگیری امام جمعه بندرخمیر نیز با اشاره به اینکه در شهرستان طی دهه فجر امسال طرح های خوبی اجرایی شده است، از حضور استاندار هرمزگان و فراهم سازی شرایط حضور وزیر ارتباطات در این شهرستان قدردانی کرد و افزود: اگر کسی خواهان کار و پیشرفت است باید در کنار دولت و بدون ورود به حواشی کار کند نه اینکه مدام ناآرامی و دغدغه های بی مورد در رویه کار ایجاد کند.

حجت الاسلام صفایی امام جمعه سیریک نیز با بیان اینکه از مزیت ها و شاخصه های قابل تامل سیریک امنیت بالای این شهرستان است، بیان داشت: ایجاد نیروگاه حرارتی که با همکاری روس ها ساخته می شود مقطعی شگرف در تاریخ شرق هرمزگان است.

حجت الاسلام تاج زاد امام جمعه رودان نیز در ادامه این نشست، گفت: باید از حضور متعدد وزرا در رودان طی ماه های اخیر تشکر کرد و انتظار می رود وعده های داده شده را عملیاتی کنند.

نظر شما