دفتر تئاتر مردمی «بچه های مسجد» در میناب افتتاح شد

۱۳۹۵/۱۲/۰۴ - ۰۷:۲۹:۳۸
کد خبر: ۵۲۴۷۵۳
دفتر تئاتر مردمی «بچه های مسجد» در میناب افتتاح شد
دفتر تئاتر مردمی «بچه های مسجد» با حضور کوروش زارعی مدیرکل هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور،معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ،رئیس حوزه هنری استان، حجت الاسلام احمد پهلوانی مسئول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان و جمعی از مسئولان و هنرمندان در خانه هنرمندان شهرستان میناب افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، سعید موحدی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در این برنامه ضمن تاکید بر نقش پررنگ بسیج در بخش های مختلف فرهنگ استان گفت : هرچه قدر رویکرد بسیج در تولید آثار هنرمندان در شاخه های مختلف بیشتر دیده شود ، حوزه فرهنگ و هنر نیز با آسیب کمتری فعالیت خواهد کرد .

وی افزود : بسیج در زمان کنونی میراث دار تولیدات فرهنگی کشور است و تا زمانی که این رویکرد وجود داشته باشد از خطرات مختلف و هجمه های دشمنان در امان خواهیم بود .

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان کانون های مساجد را مکمل فعالیت های بسیج دانست و اظهار داشت : قرار گرفتن این دو ظرفیت در کنار هم می تواند نتایج ماندگاری را در بر داشته باشد.

در ادامه انوشیروان پیشدار، رئیس حوزه هنری هرمزگان از شهرستان میناب به عنوان مهد تئاتر استان یاد کرد و گفت: در هر جای هرمزگان که نامی از فرهنگ و هنر بر زبان آید، ناخودآگاه نام میناب تداعی می شود و درخشش هنرمندان نمایش این شهرستان در دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر بسیج گواه بر این مدعاست.

 وی با یادآوری اینکه تاکنون در تمامی استانها، دفاتر تئاتر مردمی «بچه های مسجد» در مرکز افتتاح شده است، تصریح کرد: اما در هرمزگان به دلیل پتانسیل و ظرفیت بالای میناب در حوزه هنر نمایش، این دفتر در این شهرستان گشایش یافت.

پیشدار، گره زدن زلف هنرمندان با مسجد را از اهداف راه اندازی دفاتر تئاتر مردمی «بچه های مسجد» برشمرد و افزود: تولید آثار فاخر در استان های مختلف از دیگر اهداف است.

 وی عنوان کرد: راه اندازی دفتر تئاتر مردمی «بچه های مسجد» زمینه و فرصتی است تا تولیدات فعالان مسجدی در عرصه فرهنگ و هنر بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

در این آیین از اهتمام شهرداری میناب در واگذاری مکان دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد که در خانه هنرمندان پارک دولت شهر میناب واقع شده است، قدردانی شد.

 اجرای تئاتر با موضوع انقلاب اسلامی توسط گروه نمایش کانون فرهنگی هنری زینبیه شهر میناب از دیگر برنامه های آیین افتتاحیه دفتر تئاتر مردمی «بچه های مسجد» در میناب یود.

گفتنی است؛ معاون فرماندار، شهردار، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، هنرمندان تئاتر و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد میناب از دیگر شرکت کنندگان در این مراسم بودند. 

نظر شما