افتخاری دیگر در منطقه آزاد قشم / تولید ایرانی- افتخار ملی / سکوی نفتی F۱۸ ساخت قشم در میدان فروزان نصب می شود

۱۳۹۵/۱۲/۰۵ - ۰۷:۲۳:۰۳
کد خبر: ۵۲۵۳۰۳
افتخاری دیگر در منطقه آزاد قشم / تولید ایرانی- افتخار ملی / سکوی نفتی F۱۸ ساخت قشم در میدان فروزان نصب می شود
مدیر کارخانه ساخت تاسیسات فراساحلی نفت و گاز و سازه های فلزی صنعتی قشم از نصب سکوی نفتی F 18 در میدان فروزان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، محمدرضا محمدی مدیر کارخانه "ساخت تاسیسات فراساحلی نفت و گاز و سازه های فلزی صنعتی قشم" با اعلام این مطلب گفت: این سکوی نفتی توسط متخصصان داخلی با حدود 43 میلیون یورو اعتبار در دستور کار قرار گرفت که ساخت آن با 26 میلیون یورو به اتمام رسید و بقیه اعتبار در راستای عملیات انتقال و نصب این سکو در میدان نفتی فروزان حوزه مشترک ایران و عربستان هزینه خواهد شد.

وی افزود: دو میلیون و 350 هزار نفر ساعت کار در مدت 4 ماه برای ساخت این سکو صرف شده و 50 درصد صرفه جویی ارزی هم از امتیازات ساخت این محصول در داخل کشور می باشد.

مدیر این کارخانه صنایع نفتی و گاز قشم ادامه داد: سکوی نفتیF18  ساخت متخصصان ایرانی به کابل های نوری و خطوط لوله زیر دریایی، دوربین های مدار بسته مجهز است و با استفاده از تجهیزات کنترلی نصب شده بر روی این سکو، عملیات استخراج و انتقال نفت به صورت خودکار و بدون حضور نیروی انسانی صورت می گیرد.

وی با اعلام اینکه این سکوی نفتی دارای ظرفیت 12 حلقه چاه است که در مرحله نخست با حفاری 8 حلقه چاه، گنجایش استحصال 12 هزار بشکه نفت را خواهد داشت، گفت: این سازه مهم دریایی دارای یک هزار و 200 تُن وزن، 56 متر ارتفاع در عمق 50 متری دریا نصب خواهد شد.

محمدی افزود: سکوی نفتی F18 در نیمه نخست سال آینده در 2 کیلومتری مجتمع سکوهای میدان نفتی فروزان در 110 کیلومتری جزیره خارک و در میدان مشترک نفتی ایران و عربستان نصب خواهد شد.

بنا به این گزارش، کارخانه تولیدات سازه های دریایی نفت و گاز و سازه های فلزی صنعتی قشم در زمینی به مساحت 49 هزار متر مربع در شهرک صنعتی کاوه در 25 کیلومتری شهر قشم قرار دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز