قائم مقام شهردار بندرعباس عنوان کرد:

پیگیری اختصاص ۳۵۰ هکتار زمین جدید برای ساماندهی بافت‌های فرسوده بندرعباس

۱۳۹۵/۱۲/۱۱ - ۱۱:۵۰:۵۲
کد خبر: ۵۲۸۵۰۵
قائم مقام شهردار بندرعباس گفت: شهرداری بندرعباس به طور جدی پیگیر اختصاص 350 هکتار اراضی جدید از وزارت راه و شهرسازی به منظور ساماندهی بافت‌های فرسوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، جعفر بهاری در دیدار با جمعی از مردم ساکن در محلات و مناطق حاشیه‌ای شهر بندرعباس اظهار کرد: شهرداری به طور جدی پیگیر اختصاص 350 هکتار زمین در حریم شهر بندرعباس برای ساماندهی به منظور جایگزینی با قطعات بافت‌های فرسوده است تا مردم بتوانند خانه‌های جدید خود را در نقطه جدید بنا کنند.

وی افزود: وضعیت تراکم جمعیت در برخی از محلات حاشیه‌ای و فرسوده شهر بندرعباس به گونه‌ای است که امکان نوسازی درجا در این مناطق وجود ندارد و باید با اختصاص زمین معوض نسبت به حل این مشکل در بندرعباس اقدام کرد.

قائم مقام شهردار بندرعباس با بیان این که بافت فرسوده و حاشیه‌ای در بسیاری از شهرهای کشورمان به چالشی برای مدیریت شهری تبدیل شده است، افزود: نوع بافت و وضعیت معابر مناطق حاشیه‌ای و فرسوده به گونه‌ای است که امکان ارائه خدمات شهری را سلب کرده است.

بهاری گفت: شهرداری بندرعباس برای ارائه خدمات ایمنی به این مناطق نیز با چالش مواجه است چرا که امکان عبور بسیاری از خودروهای امدادی از معابر این محلات وجود ندارد و باید هر چه سریع‌تر با همکاری مردم ساکن در این محلات، فکری اساسی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: بندرعباس بر روی کمربند زلزله در کشورمان است و بر همین اساس باید ساخت و سازهای شهری را ایمن‌سازی کنیم تا در صورت وقوع زمین‌لرزه شاهد کمترین خسارت به مردم باشیم.

قائم مقام شهردار بندرعباس بیان داشت: اگر زمین 350 هکتاری سریع‌تر در اختیار شهرداری قرار گیرد ما می‌توانیم زیرساخت‌های لازم را در این منطقه ایجاد کنیم و سپس فرآیند انتقال جمعیت از بافت‌های فرسوده و حاشیه‌ای را با توافق دو طرفه انجام دهیم.

بهاری تأکید کرد: وسعت بافت‌های فرسوده در کل کشور 64 هزار هکتار است و ما در بندرعباس نیز حدود 43 درصد شهرمان بافت فرسوده است و جز با مشارکت و همکاری مردم، نمی‌توان در این زمینه کاری را پیش برد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز