آبرسانی به روستاهای جزیره قشم با مساعدت سازمان منطقه آزاد

۱۳۹۵/۱۲/۱۵ - ۱۲:۱۲:۵۳
کد خبر: ۵۳۰۰۴۴
آبرسانی به روستاهای جزیره قشم با مساعدت سازمان منطقه آزاد
مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم از مساعدت سازمان منطقه آزاد در زمینه روند اجرایی طرح های آبرسانی به روستاهای جزیره قشم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، فرامرز مؤمنی روز یکشنبه با بیان این مطلب گفت: تا کنون بالغ بر 50 میلیارد ریال از سوی سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه شبکه داخلی آب روستای طولا به طول 32 کیلومتر و نیز تأمین بخشی از لوله های مورد نیاز در شبکه های داخلی و خطوط انتقال آب و تاسیسات این روستا هزینه شده است.

وی افزود: با این اقدام شبکه آبرسانی روستای طولا در نزدیکی شهر قشم به عنوان یکی از وعده های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم محقق گردید.

به گفته مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم، سیستم آب شیرین کن روستای باسعیدو در غربی ترین نقطه جزیره قشم با ارزش بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال به عنوان یکی دیگر از وعده های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به مردم این بخش از جزیره نیز محقق شد.

او ادامه داد: آب شیرینکن باسعیدو شامل تاسیسات آبگیری از دریا، پیش تصفیه، مخازن و تاسیسات کنترلی با ظرفیت یک هزار و 500 مترمکعب در روز، امکان دسترسی به آب آشامیدنی سالم را برای مردم 27 روستای غرب جزیره فراهم کرده است.

مؤمنی یادآور شد: با تأمین لوله مورد نیاز طرح خط انتقال آب بین روستاهای طبل تا ملکی به طول 3.5 کیلومتر (سه و نیم) توسط سازمان منطقه آزاد قشم و اجرای خط توسط شرکت آب فاضلاب روستایی،  امکان دسترسی 9 روستای دیگر به آب آشامیدنی میسر خواهد شد.

او آمادگی شرکت آب، برق و تاسیسات قشم را برای همراهی با کارکنان شرکت آب و فاضلاب روستایی در زمینه تست خط اصلی انتقال آب به روستاها را اعلام کرد.

جزیره قشم با یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت و 65 روستا در جنوب ایران واقع شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز