پایان نخستین دوره غواصی بین المللی CMAS در قشم

۱۳۹۵/۱۲/۱۵ - ۱۲:۱۸:۰۹
کد خبر: ۵۳۰۰۶۰
پایان نخستین دوره غواصی بین المللی CMAS در قشم
رئیس هیات نجات غریق و غواصی شهرستان قشم از پایان موفقیت آمیز نخستین دوره جشنواره تربیت مدرس غواصی " یک و دو ستاره " کشور در قشم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، محمدرضا بذلی روز یکشنبه با بیان این مطلب اعلام کرد: این دوره هفت روزه با درخواست رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور از طریق موسسه باشگاه فرهنگی ورزشی مدرسه غواصی قشم در این جزیره زیبا برگزار شد.

وی گفت: این دوره قرار بود هم‌زمان با دهه مبارک فجر در منطقه آزاد قشم  برگزار شود که به دلیل شرایط نامناسب جوی، به اسفند ماه موکول شد.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی شهرستان قشم افزود: شرکت کنندگان در این دوره در بخش تئوری با تاریخچه علم غواصی در دنیا و ایران، مباحث قانون های فیزیک مرتبط با علم غواصی، بیماری های غواصی، جداول ایستگاه گیری و برآورد هوای مورد نیاز غواصی در عمق های مختلف، نقشه طراحی عملیات های غواصی و  موارد دیگر آشنا شدند.

او بیان کرد: ۱۰ شرکت کننده نخستین دوره غواصی بین المللی CMAS در قشم مراحل عملی خود را در عمق های مختلف تا 40 متر انجام دادند.

بذلی ادامه داد: دوره عملی شامل غواصی در شرایط نرمال و شرایط سخت از قبیل مواقع جریان شدید آب، مواج بودن دریا ، غواصی در شب و عملیات نجات، حیات بخشی در دریا و ساحل بود که همگی از این آزمون ها سربلند بیرون آمدند.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی شهرستان قشم گفت: این دوره با حضور شرکت کنندگانی از استان های خوزستان، خراسان مرکزی (مشهد)، فارس، اردبیل، اصفهان، تهران و هرمزگان (قشم) توسط علی اکبر حاجی محمدی مدرس ارشد غواصی کشور در موسسه باشگاه فرهنگی ورزشی مدرسه غواصی قشم از ۷ تا ۱۳ اسفند ماه برگزار شد.

بذلی همچنین با اعلام اینکه مدارک شرکت کنندگان طی آئینی به آنان اهدا  گردید، گفت: گزارش کامل این دوره هم برای رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور ارسال خواهد شد.

وی بیان داشت: پاکسازی سواحل پارک زیتون هم با حضور شرکت کنندگان در این دوره با هدف کمک به سلامت محیط زیست دریایی انجام شد.

جزیره قشم با ۱۵۰۰  کیلومتر مربع وسعت با داشتن سواحل بسیار مناسب برای ورزش های دریایی و فعالیت چندین مدرسه غواصی به قطب مهم دوره های غواصی کشور تبدیل شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز