بیش از هشت میلیارد ریال برای مهارت آموزی مددجویان هرمزگانی هزینه شد

۱۳۹۵/۱۲/۱۷ - ۱۱:۱۰:۴۰
کد خبر: ۵۳۱۲۱۸
بیش از هشت میلیارد ریال برای مهارت آموزی مددجویان هرمزگانی هزینه شد
یک هزار و 22 مددجو تحت حمایت کمیته امداد هرمزگان از ابتدای امسال تاکنون با همکاری دفاتر کاریابی ، شرکت ها و موسسات ورود بازار به کار و دارای شغل شدند .

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ عبدالرضا خسروانی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان هرمزگان گفت : خانواده نیازمند تا زمانی که به استقلال معیشتی دست پیدا نکند ، برای معیشت و گذران زندگی خویش با مشکل مواجه است ، ولی اگر اشتغال خانواده مددجو فراهم شود نه تنها نیازمندی وی برطرف می شود ، بلکه خود می تواند علاوه بر تأمین معیشت خویش به نیازمندان ناتوان از کارافتاده نیز کمک کند .

عبدالرضا خسروانی با بیان اینکه ۹۷ دوره آموزش های مهارت آموزی به مددجویان متقاضیان کار برگزار شده است ، افزود :  از ابتدای سال تا کنون بیش از یک هزار و ۲۲ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد هرمزگان با همکاری دفاتر کاریابی ، شرکت ها و موسسات ورود  به بازار کار و دارای شغل شدند .

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان هرمزگان با اشاره به اینکه سرانه تعهدات کمیته امداد برای مهارت آموزی هر مددجوی متقاضی ۱۰ میلیون ریال است ، اظهار کرد : در ۱۱ ماهه امسال برای ارائه آموزش های مهارت آموزی و کارآفرینی برای هشت هزار و۳۱۳  نفر از مددجویان تحت حمایت مبلغ هشت میلیارد و ۷۵۵ میلیون ریال از اعتبارات امداد و کمک های مردمی هزینه در برداشته است .

وی به حمایت این نهاد از فرزندان بیکار خانواده های مددجو اشاره کرد و گفت : پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به فرزندان بیکار خانواده های مددجو یکی از  برنامه های کمیته امداد در زمینه توانمندسازی این خانواده ها است که در سال های اخیر مورد توجه این نهاد قرار گرفته است .

خسروانی ادامه داد : کارگاه  آموزشی برای دانش آموزان مقطع دبیرستان با ایجاد ۱۲ دوره آموزش فنی و استعداد یابی آنان آغاز کرده است که شرکت کنندگان در این دوره آموزشی حداقل یک ماهه ۳۰ ساعت آموزش حرفه آموزی خود را گذرانده اند که پس از قبولی در آزمون اداره کل فنی و حرفه ای موفق به دریافت گواهینامه حرفه ای خود خواهند شد.

شایسته ذکر است ؛ کمیته امداد استان هرمزگان با تعامل و همکاری مراکز آموزشی و فنی و حرفه ای ، آموزشگاه های آزاد سطح استان توانسته بیکاری  که یکی از مهم ترین دغدغه های جوانان و خانواده های تحت پوشش است آنان را با حرفه آموزی و پرداخت تسهیلات ، زمینه اشتغال مددجویان را فراهم نماید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز