اصلاح و بازسازی ۲۷ کیلومتر شبکه آبرسانی شهر قشم

۱۳۹۵/۱۲/۱۸ - ۱۱:۰۷:۴۷
کد خبر: ۵۳۱۸۱۴
اصلاح و بازسازی ۲۷ کیلومتر شبکه آبرسانی شهر قشم
مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم از اصلاح و بازسازی 27 کیلومتر شبکه آب در شهر قشم و احداث دو واحد تصفیه خانه هر یک به ظرفیت یک هزار متر مکعب در روز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، فرامرز مومنی با بی سابقه خواندن روند اجرایی اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی در یک سال و نیم گذشته بیان کرد: شبکه آبرسانی شهر قشم پس از سال ها بهره برداری به تغییر کلی نیاز داشت که در یک فرآیند جهادی 27 کیلومتر آن اصلاح و بازسازی شد.

وی ادامه داد: موفقیت و پیشرفت چشمگیر اقدامات اصلاح و بازسازی 27 کیلومتر شبکه آبرسانی در شهر قشم نتیجه اقدامات جهادی کارکنان شرکت آب، برق و تاسیسات، بهره گیری از فناوری های روز، مدیریت صحیح  و تکیه بر امید و نشاط اتفاق افتاد.

به گفته مدیرعامل آب، برق و تاسیسات قشم، تمام پروژه های حوزه شهری این شرکت به مرور و تا پایان سال آینده به اتمام خواهد رسید.

او رکورد شش ماهه دوم سال 94 شرکت آب، برق و تاسیسات قشم در حوزه اصلاح و بازسازی شبکه آبرسانی شهر قشم را 8 کیلومتر اعلام کرد و گفت: در سال 95 کار برداشت محلی و شناسایی، برنامه ریزی و زمانبندی و تامین و پشتیبانی عملیات اصلاح و بازسازی 27 کیلومتر شبکه آبرسانی شهر قشم در کمتر از دو ماه به پایان رسید.

مومنی با اعلام اینکه بیش از 19 هزار انشعاب آب در شهر قشم وجود دارد، گفت: با استفاده از فناوری نشت یابی بالغ بر هفت هزار انشعاب توسط کارکنان متعهد و متخصص شرکت آب و برق و تاسیسات قشم بررسی و همزمان بیش از ۱۷۷ نقطه شکست کشف و اصلاح گردیده و بیش از ۶۰ درصد از شبکه کاملا فرسوده نیز طبق برنامه اصلاح و کاملا تعویض شده است.

به گفته وی، اجرای شبکه و تاسیسات توزیع آب ناحیه مسکونی روستای طولا به طول بیش از 32 کیلومتر در مدت یک سال اقدامی بود که با تلاش خستگی ناپذیر کارکنان شرکت آب، برق و تاسیسات قشم در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل انجام شد.

مومنی در تشریح برنامه های سازمان منطقه آزاد قشم در بخش تصفیه خانه فاضلاب و آب بازیافتی، گفت: براساس سیاست های توسعه ای فضای سبز قشم، شبکه انتقال و توزیع آب بازیافتی به میزان چهار کیلومتر و شبکه جمع آوری فاضلاب نیز بالغ بر یکهزار متر توسعه پیدا کرده است و این روند همچنان ادامه دارد.

وی از برنامه راه اندازی دو واحد جدید تصفیه خانه در شهر قشم خبر داد و اظهار امیدواری کرد که تصفیه خانه های ساحلی و ایران زمین هرکدام به ظرفیت هزار مترمکعب در روز تا پایان سال 96 به بهره برداری برسد.

او با اشاره به نیاز شهر قشم به افزایش ظرفیت ذخیره آب، اظهار امیدواری کرد بهره برداری مخازن جدید جمعا به ظرفیت 20 هزار مترمکعب نیز تا پایان سال آینده عملیاتی شود.

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم بیان داشت: طرح راه اندازی یک سیستم آب شیرین کن به ظرفیت پنج هزار مترمکعب در شهر قشم و افزودن آن به ظرفیت 16هزار مترمکعبی موجود از دیگر برنامه هایی است که در راستای بالا بردن سطح امنیت آب در جزیره دنبال می شود و پیش بنی می شود تا پایان سال آینده به بهره برداری برسد.

جزیره قشم با 1500 کیلومتر مربع وسعت و حدود 120 هزار نفر جمعیت به عنوان یکی از مناطق گردشگری کشور در جنوب ایران واقع شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز