نخستین اکو موزه ایران در قشم پاکسازی می شود

۱۳۹۵/۱۲/۲۱ - ۱۱:۵۸:۰۱
کد خبر: ۵۳۳۰۹۰
نخستین اکو موزه ایران در قشم پاکسازی می شود
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از پاکسازی بافت تاریخی بندر لافت در جزیره قشم به عنوان (نخستین اکو موزه ایران) خبر داد.
به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، سید محمد امین جعفری حسینی همزمان با ۲۰ اسفند روز پاکسازی بناهای تاریخی، میراث فرهنگی و جهانی گفت: محوطه های تاریخی و فرهنگی بندر لافت قشم با همراهی ‌جامعه محلی پاکسازی می شود. 

وی ادامه داد: پاکسازی محوطه های طبیعی و فرهنگی نخستین اکو موزه ایران در آستانه نوروز ۹۶ شرایط مناسبی را برای بازدید انبوه میهمانان و گردشگران از زیبایی های بندر تاریخی لافت فراهم می کند.
به گفته این مسئول حوزه میراث فرهنگی قشم، بندر تاریخی لافت با داشتن آثار تاریخی، طبیعی، فرهنگی، آداب و رسوم و آئین های کهن به منزله یک موزه طبیعی است که باید برای حفظ و پاکیزگی آن تلاش کنیم.
جعفری حسینی افزود: عملیات پاکسازی لافت بعد از نماز جمعه امروز در این بندر با حضور امام جمعه، اعضای دهیاری و شورای اسلامی، دانش آموزان و نمازگزاران آغاز می شود.
وی ادامه داد: از همه دوستداران تاریخ و فرهنگ، محیط زیست، انجمن های کوشا در نگاهداری از میراث تاریخی، فرهنگی و طبیعی و عموم دوستداران جزیره زیبای قشم هم  دعوت شده تا در آستانه سال نو با پاکسازی بندر تاریخی لافت به پیشواز بهار برویم.
بنا به این گزارش، عملیات پاکسازی محوطه های فرهنگی و تاریخی بندر لافت جزیره قشم به عنوان اکو موزه قشم از  روز جمعه ۲۰ اسفند ماه به مدت سه روز ادامه خواهد یافت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز