همزمان با جشنواره خیرین مدرسه سازشهرستان پارسیان هرمزگان حادث شد :

تعهد ساخت ۵ مدرسه و یک سالن ورزشی در پارسیان

۱۳۹۵/۱۲/۲۲ - ۱۲:۰۰:۳۲
کد خبر: ۵۳۳۶۵۸

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان پارسیان  با حضور خیرین مدرسه ساز، نمایندگان اداره کل نوسازی مدارس استان  ،فرماندار و امام جمعه ، مسئولین محلی و فرهنگیان شهرستان برگزار شد .

رئیس مجمع خیرین شهرستان پارسیان در این مراسم گفت : در ابتدای انقلاب اسلامی در این شهرستان کمتر از 8آموزشگاه وجود داشت این در حالیست که پساز پیروزی انقلاب اسلامی 80فضای آموزشی توسط نوسازی مدارس و خیرین احداث شده است.

کریمی با اشاره به مدارس تخریبی شهرستان از مدارس بنت الهدی صدر ، هنرستان شهید رجایی ، فاطمیه و هنرستان شهید آوینی به عنوان مدارس اورژانسی تخریبی یاد کرد و افزود : باید با مشارکت مردم و حمایت دولت این وضعیت را تغییر دهیم و مدارس تخریبی را از شهرستان پارسیان محو کنیم البته نوسازی مدارس و خیرین ، بنیاد برکت تلاشهای خوبی را در این راستا انجام داده اند .

فرماندار پارسیان در این مراسم با قدردانی از همت خیرین گفت : پروژه های بزرگی در بحث آموزش و پرورش با همراهی خیرین و نوسازی مدارس اجرا شده یا در دست اجراست .

که امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد . محمد رادمهر افزود : مسئله فرهنگ و تولید علم و دانش آنقدر اهمیت دارد که مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید بر آن تاکید دارند . بواسطه همین اهمیت 30درصد اعتبارات شهرستان در سال 1395به آموزش و پرورش اختصاص یافت .

حجت الاسلام و المسلمین میرزایی امام جمعه پارسیان هم جایگاه خیرین را والا قلمداد کرد و گفت : تشکر واقعی از کار بزرگ خیرین در وسع ما نمی گنجد . چرا که خداوند پاداش بزرگی برای آنها در نظر گرفته است . و ما معتقدیم امورات خیر با مسایل مالی قابل جبران نیست .

امام جمعه پارسیان افزود : صدقه جاریه و ماندگار ، علمی که به دیگران منتقل گردد و فرزند صالح سه کا رخیر بزرگ هستند که تضمین کننده دنیا و آخرت ماهستند و کار شما خیرین مصداق صدقه جاریه است . حجت الاسلام و المسلمین میرزایی از تلاشهای اداره کل نوسازی مدارس ، آموزش و پرورش و همراهی خیرین تشکر کرد و افزود : از خیرین می خواهم برای اجرای امورات خیر اولویت بندی کنند .

و براساس آن برای توسعه جامعه اقدام نمایند . البته ایثار شما قابل تحسین است و امیدوارم موفقیت به شما ارزانی گردد که در این راه خیر گام بر می دارید . قاسم بهمن زاده معاون توسعه و پشتیبانی اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان هم در این مراسم گفت : کار خیرین مدرسه ساز با معیارهای دنیوی قابل ارزیابی نیست و خداوند پاداش نیک را برایشان ارزانی فرماید .

حضور ما در این جمع تنها به نشانه قدر شناسی از آنانی است که مال خویش را در طبق اخلاص نهاده و برای توسعه علم و دانش هزینه می کنند . معاون توسعه و پشتیبانی اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان در شهرستان پارسیان 103آموزشگاه وجود دارد که بیش از 9000دانش آموز در آن تحصیل می کنند .

فقط در سال 13959پروژه در قالب 29کلاس درس از منابع ملی ، مشارکتی به بهره برداری رسید و تقدیم دانش آموزان شد . مسعود مهرانی مدیر آموزش و پرورش حرکت عظیم خیرین در یکسال اخیر را ستود و گفت : در این مدت شاهد جهاد خیرین مدرسه ساز در پارسیان هستیم امیدواریم  روزی فرا برسد که بسیاری از فضای های تخریبی و غیر استاندارد این شهرستان با همت این نیک اندیشان بازسازی شود و دانش آموزان معصوم با آرامش خاطر در فضایی امن و راحت تعلیم و تربیت را فرا گیرند.

مدیر آموزش و پرورش  پارسیان در خصوص ساخت سه واحد آموزشی و یک سالن ورزشی در این شهرستان افزود : خیرین نیک اندیش منطقه جهت احداث سه واحد آموزشی در روستاهای تمبو جنوبی، عمانی و شهر کوشکنار آستین همت را بالا زده و با مشارکت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان، کلنگ ساخت این واحدها به زمین زده شد.

مسعود مهرانی با بیان اینکه 30 کلاس درس در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید، گفت: در روستای تمبو جنوبی آموزشگاه شش کلاسه ابتدایی با زمینی به متراژ سه هزار متر مربع و برآورد هزینه ای بالغ بر 10 میلیارد ریال با مشارکت خیرین نیک اندیش آقایان صقر غانم، عبدالله و عبدالرحمن ابراهیمی احداث خواهد شد، در روستای عمانی نیز مدرسه ابتدایی شش کلاسه با زمینی به متراژ سه هزار متر مربع، با مشارکت خیرین نامبرده و اداره کل نوسازی و برآورد هزینه ای بالغ بر 9 میلیارد ساخته می شود.

وی تصریح کرد: دبستان 12 کلاسه شهر کوشکنار و دبیرستان 6 کلاسه روستای فومستان نیز با مشارکت 50 درصدی خیرین والا همت حاج حسن قاسم و محمد صدیق بازماندگان در زمینی به متراژ چهار و سه هزار متر مربع احداث خواهد شد که در مجموع، این مدارس با برآورد هزینه ای بالغ بر 50 میلیارد ریال ساخته خواهد شد که سهم خیرین در این کار خداپسندانه حدود 50 درصد است و لازم به ذکر است پروژه شش کلاسه روستای فومستان کار ساخت آن از 2 ماه گذشته شروع شده  و انتظار می رود همزمان با سه واحد آموزشی دیگر که کلنگ آن زده شد، تا پایان سال 96  به بهره برداری برسد.

وی تصریح کرد: علی رغم این سه واحدی که خیرین نیک اندیش تعهد ساخت آن را دادند یک باب نمازخانه به متراژ 110 متر مربع در دبستان قدس شهر دشتی عملیات ساخت آن آغاز شده و از خیّر آن نامی برده نشده و یک سالن ورزشی به متراژ 600 متر مربع مجددا توسط حاج محمد روشناس خیر والا همت منطقه در محل دبستانی که با نام همین خیر محترم در شهر دشتی می باشد، ساخته خواهد شد.گفتنی است موسسه انعام  ساخت دو مدرسه سه کلاسه را در یورد خردو و دشتی تعهد نمود. در پایان این مراسم از خیرین مدرسه ساز تجلیل شد .

نظر شما