مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان :

فعالیت های دانش آموزان در تولید صنایع دستی ارزشمند است

۱۳۹۵/۱۲/۲۲ - ۱۲:۵۲:۳۰
کد خبر: ۵۳۳۷۲۵
فعالیت های دانش آموزان در تولید صنایع دستی ارزشمند است
مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان گفت: فعالیت های دانش آموزان و استعدادهای برترآنان در زمینه صنایع دستی بی نظیر است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دانش هاشمی پور در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع دستی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم  شهرستان حاجی آباد، افزود: برپایی نمایشگاه صنایع دستی حرکتی ارزشمند در راستای سرعت بخشیدن به احیای دوباره صنایع دستی بومی مناطق مختلف استان می باشد.

وی بیان داشت: به دلیل پیشرفت تکنولوژی و همچنین ورود انواع و اقسام ملزومات رفاهی صنعتی در زندگی روزمره، صنایع دستی، غذاهای بومی و آداب و سنن بومی در حال فراموشی است که باید برای احیای این ارزشها اقدام کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش اظهار داشت: نقش مدارس در زنده نگه داشتن صنایع دستی، فرهنگ و آداب سنن بومی منطقه بسیار حائز اهمیت است و آموزش و پرورش از این ظرفیت ها حمایت می کند.

این مقام مسئول افزود: آموزش و پرورش استان هرمزگان در راستای زنده کردن صنایع دستی ،فرهنگ و ارزش های سنتی  استان برنامه های متنوعی در دستور کار دارد که تشویق و ترغیب مدیران به برپایی نمایشگاه آثاردانش آموزان در خصوص صنایع دستی و غذاهای بومی از جمله این برنامه ها می باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان که به شهرستان حاجی آباد سفر کرده بود از نمایشگاه صنایع دستی ،غذاهای سنتی در محل دبیرستان دخترانه دوره دوم متوسطه بازدیدکرد.

تعداد106نفر دانش آموز در قالب  15 مدرسه از مناطق مختلف شهرستان حاجی آباد آثار خود را در زمینه های حصیر بافی،قالی بافی،گلیم بافی ،چرم دوزی کفش دوزی ،پته دوزی ،تولیدات کشاورزی ،غذاهای بومی محلی ،گیاهان دارویی منطقه و عرقیجات به نمایش گذاشته اند.

نظر شما