عضو هیات مدیره موسسه خیریه نسیم رحمت هرمزگان:

دانش آموزان بی بضاعت جامعه هدف موسسه خیریه نسیم رحمت هستند/ جشنواره همدلی اقوام ایرانی جلوه بی نظیر نوع دوستی بود

۱۳۹۵/۱۲/۲۲ - ۱۳:۳۹:۳۹
کد خبر: ۵۳۳۷۶۲
دانش آموزان بی بضاعت جامعه هدف موسسه خیریه نسیم رحمت هستند/ جشنواره همدلی اقوام ایرانی جلوه بی نظیر نوع دوستی بود
رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش و عضو هیات مدیره ی موسسه ی خیریه نسیم رحمت هرمزگان، گفت: تمرکز و محور فعالیت موسسه ی خیریه نسیم رحمت حمایت از دانش آموزان بی بضاعت است و منافع جشنواره همدلی اقوام ایرانی نیز برای حمایت از دانش آموزان نیازمند هزینه می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، بتول جهانداری در حاشیه اختتامیه جشنواره خیریه همدلی اقوام ایرانی افزود: این جشنواره شامل برنامه های متنوعی از جمله غذاها و لباس های محلی ، صنایع دستی و همچنین نواها و موسیقی های محلی اقوام مختلف ساکن استان هرمزگان بود که در مدت سه روز فعالیت با استقبال گرم مردم نوع دوست مواجه شد.

وی تصریح کرد: در این جشنواره علاوه بر خدمات یاد شده، مشاوره های خانواده و پزشکی نیز ارائه شد که استقبال و حمایت مردم خونگرم هرمزگانی و همچنین سایر هموطنانی که در آستانه نوروز به هرمزگان سفر کرده اند را بدنبال داشت و این موسسه را در ارائه خدمات بیشتر و بهتر برای جامعه هدف خود دلگرم ساخت.

به گفته جهانداری؛ مردم نیکوکار با حضور و حمایت خود انگیزه خدمت را برای این موسسه که تلاشهای چشمگیری از بدوتاسیس برای حمایت از دانش آموزان بی بضاعت در بخش ها مختلف انجام داده است دوچندان کرده اند که بدون شک این همراهی باقیات و صالحات و ذخیره عمل نیک برای آخرت است.

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش و عضو هیات مدیره موسسه خیریه نسیم رحمت هرمزگان همچنین با قدردانی از حامیان این جشنواره خاطرنشان کرد: علاوه بر پشتیبانی بی دریغ اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان و حمایت دلسوزانه مدیرکل محترم، ادارات آموزش و پرورش نواحی یک و دو بندرعباس، میناب، حاجی آباد، بندرلنگه و سندرک نیز همراهی شایسته تقدیری داشتند.

جهانداری در همین راستا حضور پرشور اقوام ایرانی بندری، لر بختیاری، شمالی ها، کرمانی ها، فارسی ها، کردهای ایلام ،لارستانی ها،یزدی ها و همچنین خوزستانی های  مقیم هرمزگان را ستود و بیان داشت: اجتماع اقوام ایرانی در آیین های بومی، موجب تحکیم وحدت ملی و انسجام و صمیمیت است چرا که ایران اسلامی کشوری متحد و یکپارچه و دارای بهترین سطح اتحاد ملی در دنیاست.

این مسوول همچنین از همکاری مدارس مجتمع علوم پزشکی، مدارس مجتمع شهرک مروارید،دبستان های مروارید،نورالهدی،شهید تندگویان،مولوی ،قلم، دخترانه سما، پسرانه محراب رشیدی، دبستانهای دخترانه و پسرانه شاهد ناحیه یک  ، پسرانه گرجی زاده ، صنعتی،هنرستان امام خمینی، دبیرستان دخترانه نورالهدی و جامعه الزهرا، پسرانه مقطع متوسطه اول شاهد و دخترانه عصمتیه،دخترانه مولوی،مسئول کانون دانشمند سورو، محله سورو قدیم  که با مشارکت خود به تنوع برنامه های این جشنواره کمک کردند قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه روحیه تعاون و همکاری و همدلی در راستای حمایت از دانش آموزان بی بضاعت بالاست و این مهم به عنوان یک سرمایه اجتماعی پشتوانه موسسه خیریه نسیم رحمت است.

جهانداری خاطر نشان کرد: عواید حاصل از این جشنواره در قالب بسته های هدیه شامل لباس و سایر اقلام مورد نیاز در آستانه سال نو به دانش آموزان بی بضاعت هدیه می شود.

عضو هیات مدیره این موسسه ، وجود چنین موسسات خیریه‌ای را مایه‌ی خیر و برکت دانست و افزود: قطعا هر اقدامی که موجب فراهم‌شدن بستر تحصیل برای سرمایه های کشور که به هر نحوی با مشکلات و تنگناهای مالی روبه‌رو هستند گردد کمک به فرد نیست و کمک به توسعه کشور است.

جهانداری همچنین به تشریح برنامه های در دست اقدام این موسسه پرداخت و گفت: قطعا برگزاری جشنواره‌های بومی-محلی با حضور اقوام مختلف ساکن استان هرمزگان و همچنین برگزاری جشنواره غذا و یا جشنواره پوشش محلی می تواند عوایدی داشته باشد که وضعیت رفاهی دانش‌آموزان بی‌بضاعت را بهبود بخشد.

وی بیان داشت: یکی دیگر از برنامه‌هایی که در گذشته اجرا شده و در برنامه‌های آتی نیزدنبال می شود، هوشمندسازی مدارس است که در این زمینه خیرین همکاری خوبی داشته‌اند.

در این آیین رییس هیات مدیره موسسه خیریه نسیم رحمت نیز با تاکید بر حفظ کرامت انسانی اظهارکرد: ملاک کار در این عرصه رضای خداوند متعال است و موسسه خیریه‌ی نسیم رحمت با بهره گیری ازهمه‌ی ظرفیت‌ها تلاش می کند به نحوی شایسته و بر مبنای حفظ کرامت انسان‌ها حمایت های لازم را از افراد بی بضاعت داشته باشد.

عبدالحمید حزنی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در کارگروه های مختلف این موسسه بیان داشت: حمایت های این موسسه  تنها به تهیه ی لوازم تحصیل و پوشاک منحصر نمی شود و شامل رسیدگی به  وضعیت بهداشت و درمان دانش آموزان و خدمات مشاوره نیز می شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر خدمات پشتیبانی، تیم پزشکان خیر نیز رایگان به ارائه خدمات پزشکی به دانش‌آموزان می‌پردازند و در این مسیر یار و همراه هستند.

حزنی از همراهی و حمایت های بی دریغ دانش هاشمی پور، مدیرکل آموزش و پرورش استان و همچنین سایر مسوولان قدردانی کرد و گفت: این حمایت ها بیانگر وجهه مردمی مدیران استان هرمزگان و نوع دوستی مثال زدنی آنان است.

جشنواره خیریه همدلی اقوام ایرانی به همت موسسه نسیم رحمت وابسته به اداره کل آموزش و پرورش به مدت سه روز در پارک ساحلی غدیر بندرعباس برگزارشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز