بازدید۶۵۰۰ تن از موزه ژئوپارک قشم در نوروز۹۶

۱۳۹۶/۰۱/۱۶ - ۱۰:۵۳:۵۰
کد خبر: ۵۴۰۲۸۶
بازدید۶۵۰۰ تن از موزه ژئوپارک قشم در نوروز۹۶
مدیر ژئوپارک قشم گفت: طی ایام تعطیلات پایان سال و نوروز 96 تعداد بیش از شش هزار و 500 تن از مهمانان نوروزی از ظرفیت های موزه ژئوپارک قشم بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حمید رضا محسن پور با اعلام اینکه موزه ژئوپارک قشم به عنوان یکی از موزه های مطرح کشور با ویژگی های منحصر به فرد است، افزود: نوروز امسال رکورد بازدیدکنندگان از این موزه زیبا با ثبت تعداد شش هزار و 579 نفر شکسته شد.

وی ادامه داد: نوروز پارسال تنها یک هزار و 204 تن از مسافران از موزه ژئوپارک قشم بازدید کردند اما امسال آمار بازدیدکنندگان به بیش از چهار برابر افزایش یافت.

به گفته مدیر ژئوپارک قشم، افزایش شمار بازدیدکنندگان مرهون اجرای فاز اول ساماندهی و موزه آرائی بود که در طول سال 95 با حمایت سازمان منطقه آزاد قشم و به مدد هنر و دانش اساتید صاحب نام کشور با موفقیت به انجام رسید.

وی بیان داشت: اجرای فاز اول ساماندهی موزه ژئوپارک قشم به جذابیت این مکان افزود و تغییر خوبی که در نماسازی برجسته دیواره بیرونی موزه ایجاد شد نیز موجب تشویق مسافران و گردشگران برای بازدید از این مجموعه زیبا شد.

به گفته او، نمایشگاه موقت سنگ در موزه ژئوپارک قشم توسط بخش خصوصی و ارائه توضیحات در مورد کانی ها و سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در ایام تعطیلات هم ارزش مضاعفی را برای بازدید از این مجموعه آموزشی و نمایشی پدید آورده بود.

محسن پور یادآور شد: با ادامه فاز دوم ساماندهی و تکمیل عملیات موزه ژئوپارک در سال 96، این محل بدون تردید به عنوان یکی از پرمخاطب ترین فضاهای علمی، فرهنگی، آموزشی و نمایشگاهی در مرکز شهر قشم تبدیل خواهد شد.

وی با اعلام اینکه قرار است 14محوطه طبیعی جزیره در موزه ژئوپارک شهر قشم به صورت ماکت هایی بسیار زیبا شبیه سازی شوند، گفت: تا کنون ماکت طولانی ترین غارنمکی جهان، ساحل ماسه ای و بام قشم با انسان های اولیه در سه غرفه موزه ژئوپارک ایجاد شده که مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.

مدیر ژئوپارک قشم ادامه داد: جنگل دریایی حرا، دره ستاره ها، تنگه چاهکوه، دره تندیس ها، طبیعت کویری قشم، بستر مرجانی دریا، پرندگان و نمایی از جزایر قشم، هرمز، هنگام و لارک از دیگر برنامه های شبیه سازی در موزه ژئوپارک قشم می باشند که امیدواریم امسال عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: تمام اقدامات مربوط به موزه ژئوپارک براساس استانداردهای بین المللی و طراحی منحصر به فرد در حال آماده سازی است و بطور قطع موزه ژئوپارک قشم با انجام تغییرات و اصلاحات اساسی از یک فضای صرفا نمایشی، به یک موزه با تعاریف امروزی با کارکرد آموزشی و پژوهشی تبدیل خواهد شد.

بنا به این گزارش، علاقمندان به موزه با ورود به موزه ژئوپاک قشم می توانند بسترهای طبیعی که به صورت حرفه ای بازسازی شده را در کنار یکهزار و 500 قطعه انواع آبزیان، 300 قطعه پرنده، 900 قطعه بندپایان و خزندگان، 400 قطعه انواع حشرات و همچنین 900 قطعه از حیوانات خشکی زی مشاهده کنند.

در این میان کوچکترین و بزرگترین پستاندار دنیا "حشره خوار کوتوله" با حدود 2 گرم وزن و "نهنگ کوژ پشت" با 45 تن وزن در این موزه خودنمایی می کنند.

در بخش دیگری از موزه ژئوپارک قشم نمایشگاهی از فرهنگ جزیره، همچون لباس هاى محلى زنان بومى (کندوره)، انواع رودوزی ها و بافته های حصیری و صنایع چوبى و یا دست سازه هایی همانند ماکت لنج و انواع سازهاى موسییی محلى به نمایش گذاشته شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز