صابری اعلام کرد:

ترابری ایمن ۱۵۰ هزار نفر مسافر نوروزی در بنادر غرب هرمزگان

۱۳۹۶/۰۱/۲۳ - ۰۹:۴۴:۵۶
کد خبر: ۵۴۳۳۵۱
ترابری ایمن ۱۵۰ هزار نفر مسافر نوروزی در بنادر غرب هرمزگان
مدیر بنادر غرب هرمزگان با اعلام خبر ترابری ایمن بیش از 150هزار نفر مسافر در نوروز 96 و رشد 2 درصدی آن نسبت به سال گذشته، این موفقیت را حاصل تلاش کلیه اعضای کمیته ساماندهی سفرهای نوروزی دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، "محمود صابری" در این رابطه اظهار داشت: از آغاز طرح نوروزی سفرهای دریایی سال 1396 که از بیست و پنجم اسفند ماه آغاز و تا پانزدهم فروردین ماه به مدت بیست و یک روز ادامه یافت، ترابری تعداد 154 هزار و 930 نفر مسافر از بنادر لنگه،آفتاب و چارک در غرب استان هرمزگان به مقصد جزیره کیش و بلعکس انجام شد که این میزان نسبت به طرح نوروزی سال گذشته دو درصد افزایش داشت.

وی افزود: جابجایی خودرو در این مدت نیز با یک درصد افزایش نسبت به سال گذشته، به 36 هزار و 816  دستگاه رسید.

رییس کمیته حمل و نقل دریایی شهرستان بندرلنگه گفت: تمام تلاش ها با تأسی از فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص خدمت موثر به هموطنان انجام پذیرفت که نتیجه آن افزایش سفرهای ایمن در کارنامه اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه و گشت و گذاری پرخاطره برای خاطر مهمانان نوروزی شد.

صابری از اقدامات بنادر غرب هرمزگان پیش از آغاز طرح و به منظور ارزیابی و افزایش میزان آمادگی  نیروها و دستگاه های خدمات رسان سخن به میان آورد و افزود: چهار مانور "جستجو و نجات دریایی"،"مانور مقابله با آلودگی نفتی دریایی"،"مانورعملیاتی گروه ویژه حفاظت از شخصیت ها" و "مانور ملی اطفاء حریق بر اساس سیستم فرماندهی حادثه  (آی سی اس 300)" با مشارکت ارگان های همکار در اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه برگزار شد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه علل افزایش ایمنی تردد مسافران را اینگونه تشریح کرد و گفت: این بندر با تشکیل جلسات مختلف با جامعه دریایی و متولیان سفر های دریایی و نیز آموزش دریانوردان در سال 95 کوشید تا با آموزش دریانوردان و ابلاغ دستور العمل های سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص چگونگی انجام سفر های ایمن و همچنین با نظارت دقیق بر امکانات شناورها و شرایط رعایت نکات ایمنی، تدابیر لازم برای ایمنی بیشتر جان و مال هم وطنان عزیزمان را بیندیشد و با نصب تابلوهای هشداردهنده وبیلبوردهای راهنما و بنرهای محیطی وسی دی های آموزشی ، اطلاع رسانی و همچنین افزایش نیروهای حفاظتی این مهم را محقق سازد.

صابری چاپ بیش از 10هزار نسخه بروشور ایمنی، تهیه و پخش سی دی آموزشی و معرفی جاذبه های گردشگری غرب هرمزگان  درشناورها ، نصب بنر و بیلبوردهای متعدد درسطح بنادر حاوی شعارهای ایمنی و معرفی مسیرهای مجاز مسافری را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد.

رییس کمیته حمل و نقل دریایی شهرستان بندرلنگه با اشاره به اقدامات صورت پذیرفته در حین اجرای طرح نوروزی نیز خاطرنشان کرد: بازدید از بنادر مسافری با حضور جمع کثیری از مسئولین در تاریخ ۲۵ اسفندماه و استقبال از میهمانان نوروزی با اهداء شاخه گل و شیرینی در نخستین ساعت پس از تحویل سال از جمله این موارد است. 

وی در پایان با اعلام اینکه دراجرای طرح ویژه نوروز 96 هیچ گونه حادثه ای گزارش نشده است، تلاشها و مشارکت صورت گرفته در بنادر غرب هرمزگان را در تحقق این امر و تجربه سفرهای دریایی خاطره انگیز و ماندگار برای هموطنان مهم ارزیابی کرد .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز