طولانی ترین پیست سافاری ساحلی کشور در قشم ساخته می شود

۱۳۹۶/۰۱/۲۶ - ۰۸:۳۱:۰۱
کد خبر: ۵۴۴۵۲۱
طولانی ترین پیست سافاری ساحلی کشور در قشم ساخته می شود
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از احداث طولانی ترین پیست سافاری ساحلی و دریایی کشور به طول 10 کیلومتر که در جهان هم بی نظیر است، در جزیره خبر داد.
به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حمیدرضا مومنی در حاشیه آیین کلنگ زنی پیست سافاری ساحلی گفت: یکی از رویکردهای دولت تدبیر و امید و سازمان منطقه آزاد قشم تقویت گردشگری به عنوان یک صنعت سبز  و ارزآور که آسیبی به محیط زیست نمی رساند، است.

وی ادامه داد: یکی از مناطق مستعد کشور برای تقویت حوزه گردشگری اقتصادی، جزایر خلیج فارس به خصوص قشم است که در صورت ایجاد زیرساخت های گردشگری می توانند رقیب جدی برای کشورهای حاشیه خلیج فارس و جذب گردشگر داخلی و خارجی و افزایش درآمد منطقه ای و ملی باشد.
مومنی بیان کرد: سازمان منطقه آزاد قشم در دوسال گذشته برنامه های زیادی برای ارتقای گردشگری همچون تاسیس پیست های سافاری، آفرود، شترسواری، راه اندازی ورزش های هوایی و دریایی، افزایش کاشانه های مهمان، ساخت هتل های متعدد، برپایی بیش از 10 کمپ پارک، توسعه و تجهیز فرودگاه بین المللی قشم، توسعه بنادر و اسکله ها برای پهلوگیری کشتی های بزرگ و توسعه گیت های بندرپهل برای ورود آسان مسافرانی که با خودرو قصد سفر به جزیره را دارند انجام داده است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم مزایای احداث پروژه های گردشگری را علاوه بر رونق گردشگری و اقتصاد ملی حفاظت از زمین هایی دانست که ممکن است زمین خواران چشم طمع به آنها داشته باشند.
مدیر پروژه سافاری ساحلی قشم هم با تاکید بر ویژگی های منحصر به فرد این مجموعه نسبت به سایر پیست های کشور و جهان، افزود: این پیست با مساحت 10 کیلومتر سومین پیست سافاری جزیره است و در ساحل جنوبی قشم تاسیس می شود.
تورج امانی ادامه داد: طول ده کیلومتری این پیست در امتداد ساحل که در برخی قسمت ها در نزدیک ترین حالت ممکن با دریا قرار می گیرد و خودروها از پیست خاکی وارد ساحل ماسه ای دریا می شوند آن را از سایر پیست های کشور و جهان متمایز می کند.
وی گفت: این پروژه تا دو ماه آینده به بهره برداری می رسد و به گردشگران و علاقه مندان این امکان را می دهد که از جذابیت های مسابقه ها در این مکان لذت ببرند.
جزیره قشم با وسعت یکهزار و 500 کیلومتر مربع در جنوب ایران و تنگه هرمز واقع شده و با جاذبه های فراوان طبیعی و تاریخی هرساله میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی را به خود جذب می کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز