روح اسلامی قرآنی باید در همه فعالیت های فرهنگی موج بزند

۱۳۹۶/۰۱/۲۶ - ۱۱:۲۲:۴۵
کد خبر: ۵۴۴۶۷۰
روح اسلامی قرآنی باید در همه فعالیت های فرهنگی موج بزند
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان : روح اسلامی و قرآنی باید در همه فعالیت های قرآنی موج بزند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، علیرضا درویش نژاد در نشست شورای برنامه ریزی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت ها در تدوین و اجرای جدول برنامه های فرهنگی – هنری سال ٩٦ استان گفت : بر مبنای شعار سال که اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال می باشد و همچنین تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر وجود روح اسلامی و قرآنی در برنامه های فرهنگی و هنری می باید همه برنامه ها با همین اولویت ها تدوین شود.

وی افزود : تمرکز زدایی از برنامه ها و انتقال آنها به شهرستان ها از دیگر ضروریات و اولویت های برنامه ریزی در سال ٩٦ می باشد که باید از این طریق علاوه بر افزایش توانمندی شهرستان ها ، سرانه استفاده عموم مردم از برنامه های فرهنگی و هنری را بالا برد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان بر خلاقیت ، نوآوری و پرهیز از تکرار در برنامه های فرهنگی تاکید و عنوان کرد : هر ساله بخش قابل توجهی از بودجه فرهنگی صرف برنامه های تکراری ، غیر ضروری و مناسبتی می شود که می توان این نوع فعالیت ها را از طریق تعامل ، همکاری و مشارکت با سایر نهاد ها انجام داد.

درویش نژاد استفاده از ظرفیت هنرمندان ، اهالی فرهنگ و هنر و بخش های فرهنگی هنری را از ضروریات دانست و اظهار داشت : برنامه ای که بدنه فرهنگ در آن مشارکت نداشته باشد خروجی و تاثیر مناسبی نخواهد داشت و از این طریق علاوه بر کیفیت بخشی برنامه ها می توان جلب رضایت جامعه هنری را تامین و از تخصص آنها به خوبی استفاده کرد .

وی به وضعیت اعتباری برنامه ها در سال ٩٦ اشاره کرد و گفت : با توجه به اینکه سال اقتصاد مقاومتی است ضرورت دارد از شیوه همکاری ، تعامل و مشارکت سایر دستگاه ها و گروه های مردمی در اجرای برنامه ها استفاده کرد و از این طریق هزینه ها را کاهش داد و از سوی دیگر با خلاقیت و نگاه ابداعی جدید در شیوه اجرای برنامه ها هزینه ها را پایین آورد .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اعلام ضرب العجل تدوین نهایی برنامه ها اظهار داشت :با توجه به اینکه در اردیبهشت ماه جشنواره بین المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس برگزار می شود لازم است شورای برنامه ریزی هر چه زودتر برنامه ها را نهایی و جهت تصویب اعلام نماید.

در ادامه اعضای شورای برنامه ریزی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و مصوبات ذیل به تصویب اعضاء رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز