استاندار هرمزگان در نشست صمیمانه با هنرمندان حوزه هنری انقلاب اسلامی:

زبان هنر، زبانی قوی و آبادگر است/می توان با هنر بسیاری از مشکلات جامعه را حل کرد

۱۳۹۶/۰۱/۲۷ - ۰۷:۲۶:۲۱
کد خبر: ۵۴۵۰۸۲
زبان هنر، زبانی قوی و آبادگر است/می توان با هنر بسیاری از مشکلات جامعه را حل کرد
استاندار هرمزگان با بیان اینکه زبان هنر، زبانی قوی و آبادگر است، گفت:‌ می توان با هنر بسیاری از مشکلات امروز جامعه را حل کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر جاسم جادری در نشست صمیمانه با هنرمندان حوزه هنری انقلاب اسلامی هرمزگان، ضمن تبریک هفته هنر انقلاب و گرامیداشت یاد و خاطره شهید آوینی، اظهار داشت: در مورد هنر و زیبایی مطلب زیاد است تا آنجا که خداوند تبارک و تعالی نیز خود را دوستدار زیبایی معرفی کرده است.

وی با بیان اینکه انبیاء نیز هنرمند بوده‌اند، اضافه کرد: اگر به مخلوقات نگاه کنیم می بینیم که همه چیز در طبیعت بر اساس هنر و زیبایی آفریده شده است و همه چیز در جهان هستی بر اساس فطرت و فطرت بر اساس زیبایی خلق شده است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه برای بسیاری از برنامه ‌های فرهنگی در کشور و استان بودجه ‌ای در نظر گرفته نشده است، اظهار داشت: بخشی از بودجه‌ ها با کمک از سازمان‌های خصوصی تامین می‌ شود.

وی افزود: تنها 12 درصد از بودجه فرهنگی کشور در اختیار دولت است و مابقی بودجه فرهنگی کشور در اختیارات سایر سازمان ‌هایی است که تحت نظارت دولت نیستند.

جادری با بیان اینکه بودجه استان‌ها بسیار ناچیز است، اضافه کرد:‌ هنرمندان ما در بسیاری از بخش‌ها ناشناخته مانده ‌اند و نیاز است که برای پویایی این بخش و هنر، بیشتر کار و تبلیغات و هنر خود را معرفی کنیم.

استاندار هرمزگان افزود: مشکلات حوزه هنری استان از جمله کمبود ساختمان، اعتبارات و رونق‌دهی به بازار تولیدات هنری خواهان پیگیری‌ها و رایزنی‌ها و همت است.

وی اضافه کرد: امروز یکی از دلایل بروز مسائل و معضلات اجتماعی، ریشه در ضعف امور فرهنگی و هنری دارد که مورد غفلت واقع شده و از همین روست که رسالت هنرمندان از سایر اقشار جامعه حساس تر است.

جادری با بیان اینکه زبان هنر، زبانی قوی و آبادگر است، افزود:‌ می توان با هنر بسیاری از مشکلات امروز جامعه را حل کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز