مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم:

توسعه صنعت گردشگری حلال ضامن حفظ تمامیت ارزی کشور است

۱۳۹۶/۰۱/۲۷ - ۰۷:۳۳:۴۱
کد خبر: ۵۴۵۰۹۰
توسعه صنعت گردشگری حلال ضامن حفظ تمامیت ارزی کشور است
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: همانگونه که شهدای عزیز میهن مان با تقدیم خون خود تمامیت ارضی ایران را در هشت سال دفاع مقدس حفظ کردند، توسعه صنعت گردشگری حلال هم منجر به حفظ تمامیت ارزی و ریالی کشور می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، سیدمحمد امین جعفری حسینی گفت: جمعیت زیادی از هموطنان ما به مسافرت علاقه دارند بر همین اساس ملزم و مکلف هستیم برای جلوگیری از خروج میلیاردها ریال ارز از کشور که سود آن نصیب برخی از کشورهای همسایه می شود، زیرساخت های گردشگری در داخل کشور را تقویت و گردشگران را به سفر به نقاط دیدنی ایران تشویق کنیم.

وی با بیان رویکرد سازمان منطقه آزاد قشم در جهت توسعه صنعت گردشگری حلال به عنوان یک صنعت و ثروت پایدار افزود: در دوسال گذشته گام های بزرگی برای توسعه زیرساخت های صنعت گردشگری حلال در جزیره برداشته شده است.
جعفری احداث سه پیست سافاری را یکی از برنامه های منطقه آزاد قشم برای جذب گردشگر دانست و یادآور شد: کلنگ طولانی ترین پیست ساحلی جهان به طول ده کیلومتر هفته گذشته در قشم به زمین زده شد و این مجموعه تا دو ماه آینده به بهره برداری می رسد.
وی با بیان پهلوگیری کشتی «کروز» اقیانوس پیما در بندرکاوه جزیره افزود: این کشتی برای نخستین بار با  ۲۱۱ مسافر از کیش در قشم پهلو گرفت و در حال رایزنی هستیم تا سفرهایی از مقصد قشم به جزیره کیش و بندر عمان به طور مستمر انجام شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: توسعه فرودگاه بین المللی قشم و تجهیز زیرساخت های آن در سال گذشته منجر به افزایش 50 درصدی پروازها در این فرودگاه شد و استمرار این موضوع نویدبخش روزهای خوب برای گردشگری در جزیره است.
جعفری حسینی راه اندازی بیش از پنجاه اقامتگاه بوم گردی را تجلی روشن اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: پذیرایی از مسافران در کاشانه های مهمان فرصت خوبی در اختیار افرادی که علاقه مند به بوم گردی می گذارد و آنان را با آداب و رسوم کهن جزیره آشنا می کند.
وی تاسیس کمپ پارک، هتل ها، راه اندازی پیست شترسواری، آفرود و مسابقات موتورکراس، توسعه ورزش های دریایی و هوایی را از دیگر برنامه هایی دانست که برای ارتقای گردشگری جزیره انجام شده و با روند و شتاب جدی تری ادامه خواهد یافت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز