صرفه‌جویی ۱۲۰ میلیون یورویی در قراردادهای منعقد شده شرکت نفت فلات قاره ایران

۱۳۹۶/۰۱/۲۸ - ۱۱:۳۲:۲۲
کد خبر: ۵۴۵۷۱۲
صرفه‌جویی ۱۲۰ میلیون یورویی در قراردادهای منعقد شده شرکت نفت فلات قاره ایران
رییس امور قراردادهای شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: با تدابیر در نظر گرفته شده از سوی مدیریت این شرکت، شاهد صرفه‌جویی 120 میلیون یورویی در قراردادهای منعقد شده در سال 1395 نسبت به سال 1394 با حفظ همزمان حجم و کمیت خدمات مورد نیاز از یک سو و ارتقاء کیفیت آنها با اولویت پیمانکاران داخلی و شفاف‌سازی اسناد و مدارک قراردادها از سوی دیگر هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، سلمان خسروی افزود: شفاف‌سازی اسناد و مدارک مناقصات، ایجاد رقابت بیشتر بین مناقصه‌گران و اعمال شرایط یکسان در فرآیند واگذاری قراردادها می‌تواند تا 20 درصد در کاهش مبالغ قراردادها تاثیرگذار باشد. بنابراین با توجه به این مهم و تاکید شخص مدیرعامل شرکت در راستای سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، بازنگری در نحوه واگذاری‌ها، استفاده حداکثری از شرکت‌های توانمند ایرانی و همزمان ارتقاء و شفاف نمودن اسناد و مدارک مناقصه در دستور کار قرار گرفت که این اقدام، رضایت‌مندی شرکت‌های داخلی و ایجاد فضای کاری بیشتر برای آنها را نیز به همراه داشته است.

وی افزود: بر اساس مفاد قانون برگزاری مناقصات و با رعایت سایر دستورالعمل‌های لازم‌الاجرا در سال 1395 نسبت به انعقاد 117 فقره قرارداد عمده با حجم بیش از چهار هزار میلیارد ریال و بالغ بر 313 میلیون یورو در زمینه‌های خدماتی، عملیاتی، عمرانی، توسعه‌ای، حفاری و شناورها در ستاد و مناطق عملیاتی اقدام شده است. خسروی گفت: به منظور تقویت توان داخلی، مناقصات عمدتا به صورت عمومی  و در جهت افزایش رقابت سازنده گاهی به صورت بین‌المللی انجام گرفته است که دو عامل اولویت دادن به شرکت‌های داخلی و همچنین شفاف‌سازی اسناد و مدارک مناقصات در جهت کاهش ریسک اختلافات قراردادی در جهت بهره‌وری هرچه بیشتر قراردادها و دریافت پیشنهادهای مناسب‌تر با حفظ و ارتقا هرچه بیشتر کیفیت کار سرلوحه فعالیت‌های این امور در سال 1395 بوده است.

رییس امور قراردادهای شرکت نفت فلات قاره ایران افزود: در این راستا بر اساس تدابیر در نظر گرفته شده از سوی مدیرعامل شرکت، تنها در تامین بخش خدمات مربوط به عملیات دریایی، علاوه بر استفاده  بیش از 80 درصدی از شرکت‌های ایرانی، کاهش هزینه و صرفه‌جویی در حدود 54 میلیون یورو با حفظ همزمان همان کمیت نسبت به سال مشابه 1394 را به همراه داشته است. همچنین با بازنگری صورت گرفته در نحوه واگذاری خدمات حفاری که هزینه‌های قابل توجهی را تشکیل می‌دهند علاوه بر جلوگیری از واگذاری به صورت ترک تشریفات مناقصه و اولویت دادن به مناقصات عمومی و تخصصی نمودن آنها، موجب کاهش هزینه در حدود 66 میلیون یوروی دیگر نسبت به مدت مشابه در سال 1394 شده است.

گفتنی است، ارزیابی کیفی شرکت‌های داخلی و تهیه بانک اطلاعاتی پیمانکاران و انجام‌دهندگان خدمات  نفتی/دریایی ایرانی برای استفاده در مناقصات، همچنین  تعامل با دستگاه‌های نظارتی در جهت اعمال هرچه بهتر و دقیق‌تر قوانین و مقررات مربوطه در فرآیند مناقصات از عمده فعالیت‌های دیگر این امور  در سال 1395 بوده است که در سال جاری نیز پیگیری می‌شود. همچنین بازنگری متون قراردادهای خدمات عمومی/ مستمر در سطح شرکت نیز از فعالیت‌های دیگر این امور بوده است که نسبت به نهایی نمودن و یکسان‌سازی آنها در سطح شرکت و در جهت تامین هر چه بهتر کیفیت خدمات و کاهش هزینه‌ها اقدام شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز