تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت یکی از ماندگارترین اقدامات حوزه بهداشت است / فعالیت حوزه بهداشت هرمزگان در تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت چشمگیر است

۱۳۹۶/۰۱/۳۱ - ۰۸:۵۹:۰۳
کد خبر: ۵۴۷۰۹۹
با حضور تیم پایش وزارت بهداشت در هرمزگان و بررسی وضعیت تحول سلامت در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، خوشبختانه با همه محرومیت هایی که در منطقه است ولی با همت و تلاش و برنامه هایی که همکاران ما در این استان داشتند، خدمات بسیار مناسبی صورت گرفته است و نیازمند اقدامات بیشتری است که باید در ادامه کار و در سال جاری انجام شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،دکتر خدایی مشاور معاون بهداشتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در اجلاس مدیران شبکه های بهداشت و درمان هرمزگان در بندرعباس گفت: با حضور تیم پایش وزارت بهداشت در هرمزگان و بررسی وضعیت تحول سلامت در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، خوشبختانه با همه محرومیت هایی که در منطقه است ولی با همت و تلاش و برنامه هایی که همکاران ما در این استان داشتند، خدمات بسیار مناسبی صورت گرفته است و نیازمند اقدامات بیشتری است که باید در ادامه کار و در سال جاری انجام شود.

دکتر خدایی افزود: همه مردم جامعه ما مطلع هستند که یکی از کارهای بزرگ و ماندگار و به عنوان یک سرمایه گذاری برای نسل های آینده، بحث تحول نظام سلامت در حوزه درمان، آموزش و بهداشت هست و درگیر کردن سایر بخش های توسعه به عنوان یک وظیفه ملی در سلامت از اولویت ها می باشد.

این برنامه ها از سه سال قبل شروع شده و خوشبختانه با حمایت های مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری و با مدیریت و رهبری دکتر هاشمی؛ وزیر بهداشت این برنامه آغاز شد و با جدیت در حال انجام است.

وی با اشاره به افزایش کیفیت خدمات در سال جاری افزود: خوشبختانه بستر کار در سه حوزه درمان، بهداشت و آموزش پزشکی ایجاد شده است و امسال بیشتر به بحث کیفیت خدمات با محور بیماری های غیر واگیر پرداخته خواهد شد.

دکتر خدایی اظهار داشت: متأسفانه به علت شیوه زندگی غلط در بین افراد جامعه از نظر بی تحرکی و استعمال دخانیات و مصرف غذاهای نامناسب، ۷۶ درصد علت مرگ و میرها مربوط به بیماری های غیر واگیر است.

مشاور معاون بهداشتی وزارت بهداشت با اشاره به بیماری های غیر واگیر و اثرات منفی این بیماری ها در بین افراد جامعه تصریح کرد: با توجه به شعار بهداشت جهانی که با موضوع افسردگی نامگذاری شده است، در بخش بهبود کیفیت خدمات به خصوص بحث سلامت روان که یکی از بیماری هایی است که بر کیفیت نشاط و کارایی مردم تأثیر گذار است،  تلاش های خوبی صورت گرفته است.

لذا با هم اندیشی هایی که در روزهای اخیر با همکاران حوزه بهداشت و درمان استان داشته ایم، امیداریم بتوانند کارهایی بهتر از سال گذشته داشته باشند و مردم عزیز ما از خدمات سلامت به طور کامل در استان بهره مند شوند.

دکتر خدایی اظهار کرد: در بازدید و ارزیابی از مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان های استان، خوشبختانه چون بحث تحول نظام سلامت یک برنامه مطالعه شده است، ما شاهد فعالیت های چشمگیری در این زمینه بودیم؛ به خصوص تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت یکی از ماندگارترین کارهایی است که می تواند موجب افزایش سلامت مردم باشد و این امر باعث شده که بهورزان، مراقبین سلامت و پزشکان ما تمام خدماتی که ارائه می دهند، در  قالب پرونده الکترونیک ثبت شود.

وی یادآور شد: به عنوان مثال بیماری دیابت و فشار خون بیماری است که ۵۰ درصد مردم متأسفانه از بیماری خود اطلاع ندارند و  بهورزان و مراقبین سلامت و همکاران پزشک ما با دقت و با حساسیت و دلسوزی این بیماران را شناسایی و کنترل و مراقبت می کنند. چون اگر ما این مراقبت ها را انجام ندهیم، متأسفانه این افراد دچار بیماری دیالیز و پیوند کلیه خواهند شد که هزینه های سرسام آوری را  بر دوش خانواده و جامعه خواهد داشت. به خصوص که کیفیت زندگی این افراد پایین خواهد آمد.

دکتر خدایی با بیان اینکه کارکنان حوزه بهداشت و درمان استان اقدامات بسیار خوبی داشته اند، خاطر نشان کرد: قطعاً نیاز مردم آن طوری نیست که ما بگوییم حد اعلای کیفیت خدمات را داریم و باز  هم نیاز است که همکاران ما در این استان و هم در سطح ملی تلاش بیشتری کنند و آن نیازهایی که مردم ما استحقاق آن را دارند برایشان تأمین کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز