در نشست مدیریت صید فانوس ماهیان و در راستای تولید و اشتغال مطرح شد:

الزام کلیه سرمایه گذاران فانوس ماهیان به ورود به عرصه فرآوری/مشارکت شناورهای فعال فانوس ماهیان در بازسازی ذخایر آبزیان

۱۳۹۶/۰۲/۰۳ - ۰۷:۲۱:۱۱
کد خبر: ۵۴۸۱۶۸
الزام کلیه سرمایه گذاران فانوس ماهیان به ورود به عرصه فرآوری/مشارکت شناورهای فعال فانوس ماهیان در بازسازی ذخایر آبزیان
با حضور مدیرکل شیلات هرمزگان،معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات ایران،معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان،مدیر کل دفتر امور صید و صیادی شیلات ایران،مسئول پروژه فانوس ماهیان شیلات ایران،حراست شیلات ایران و جمعی از مسئولین شیلات هرمزگان نشست مدیریت صید فانوس ماهیان با محوریت افتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مدیر کل شیلات هرمزگان در این نشست با اشاره به نقش صید از آبهای دور در ارز آوری و ارزش افزوده فعالیت های صیادی گفت: بهره بری بیشتر بومیان منطقه از این ظرفیت خدادای از برنامه های پیش رو و مدیریتی صید فانوس ماهیان است.

سید پرویز محبی در ادامه با اشاره به نقش مهم بنادر صیادی و مراکز تخلیه صید در صید فانوس ماهیان و نقش مهم آن ها در کیفیت و بهداشت صید گفت: تعیین بنادر و محل های تخلیه صید فانوس ماهیان که به صورت خاص به این شناورها سرویس دهی کنند از اولویت های شیلات هرمزگان است که تاکنون اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته است.

محبی با بیان اینکه ظرفیت های خوبی در بحث فانوس ماهیان در استان هرمزگان وجود دارد گفت: بدون شک با مدیریت و برنامه های پیش رو نقش بومیان و بهره مندی بومیان از این صنعت افزایش خواهد یافت و در آینده شاهد جایگزینی تمامی نیروهای خارجی شاغل بر روی این شناورها با نیروی های بومی خواهیم بود.

 مدیر کل شیلات هرمزگان در ادامه تعیین و حفظ فاصل صید گاه از ساحل،الزام شناورها به حضور در صیدگاه های جدید و تعیین شده،الزام کلیه شناورهای صیادی به نصب سامانه کنترل تردد جدید ماهواره ای، و ... را از الزامات مهم برای این صنعت خواند.

در ادامه معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات ایران با بیان اینکه بهرمندی بیشتر بومیان از ظرفیت های استان به ویژه صید فانوس ماهیان از برنامه های مهم شیلات ایران است گفت: در آینده ای نزدیک شاهد نقش کلیدی بومیان در این صنعت و توسعه بیش از پیش آن با محوریت بومی گرایی و اقتصاد مقاومتی خواهیم بود.

علی اصغر مجاهدی همچنین با تاکید بر حفظ ذخایر آبزیان گفت: بدون شک توسعه صید فانوس ماهیان با ارزیابی های ذخایر این آبزیان و مراقبت کامل از پایداری صید آنها صورت خواهد گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز