آغاز ساماندهی چاه های تلا در بندر تاریخی لافت قشم / اهمیت تامین امنیت جان گردشگران در محوطه های تاریخی

۱۳۹۶/۰۲/۰۳ - ۰۷:۳۴:۴۶
کد خبر: ۵۴۸۱۸۱
آغاز ساماندهی چاه های تلا در بندر تاریخی لافت قشم / اهمیت تامین امنیت جان گردشگران در محوطه های تاریخی
رئیس اداره میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز عملیات اضطراری ساماندهی چاه های تلا در بندر تاریخی لافت با هدف تامین امنیت جان گردشگران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، عبدالرضا دشتی زاده گفت: یکی از اصولی ترین برنامه های گردشگری در محوطه های تاریخی، فراهم کردن شرایط مطمئن و توجه ویژه به تامین امنیت جان گردشگران است.

وی با اعلام اینکه عملیات ساماندهی چاه های تلا در بندر تاریخی لافت از هفته گذشته آغاز شده و تا پایان این هفته ادامه خواهد داشت، افزود: ساخت نرده های حفاظ، نصب درپوش روی 30 دهانه چاه که در مسیر بیشتر گردشگران قرار داشت، سنگ چینی مسیر به صورت پیاده رو و نصب چهار پرژکتور از اقدامات ساماندهی محوطه چاه های تلا در بندر لافت جزیره قشم است.

به گفته رئیس اداره میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم، با اتمام عملیات ساماندهی چاه های تلا در این بندر تاریخی، لایروبی و جمع آوری زباله های اطراف این محوطه تاریخی هم به همت شورای اسلامی این اکو موزه طبیعی انجام می شود.

وی با اعلام اینکه مردم بندرتاریخی لافت از دیر باز 366 حلقه چاه را در این محوطه با هدف جمع آوری آب باران و استفاده آن در طول سال حفرکرده بودند، بیان داشت: هم اکنون تعداد 100 حلقه از این مجموعه چاه ها در محوطه تاریخی لافت باقی مانده است.

دشتی زاده با اعلام اینکه عمق این چاه ها بین 5 تا 8 متر متفاوت است، ادامه داد: با مطالعه نگاه مردم لافت به حفر این چاه ها در حقیقت به دانش بومی آنان در ساخت این چاه ها و مدیریت آن پی می بریم.

به گفته او، بندر تاریخی لافت به عنوان اولین اکوموزه کشور یکی از زیباترین مناطق حوزه گردشگری ایران است که همه ساله شمار زیادی از توریست ها در بازدید از این منطقه عکس های زیبایی از آن به یادگار می گیرند.

جزیره قشم به عنوان یکی از مناطق مهم گردشگری ایران در جنوب کشور و در دل آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

نظر شما