مدیر کل شیلات هرمزگان در جمع سرمایه گذاران و بهره برداران حوزه شیلات سیریک مطرح کرد:

ارتقا همه جانبه شیلاتی شهرستان سیریک در دولت تدبیر وامید قابل توجه است

۱۳۹۶/۰۲/۰۶ - ۰۹:۱۶:۴۴
کد خبر: ۵۴۹۴۵۱
ارتقا همه جانبه شیلاتی شهرستان سیریک در دولت تدبیر وامید قابل توجه است
مدیرکل شیلات هرمزگان در جلسه ای با حضور فرماندار شهرستان سیریک،معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان، رئیس اداره روابط عمومی،هماهنگی و امور شهرستان های شیلات هرمزگان و جمعی از سرمایه گذاران و بهره برداران شیلاتی شهرستان سیریک پیرامون مباحث شیلاتی این شهرستان دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،مدیرکل شیلات هرمزگان در این جلسه با بیان اینکه طی دوره چهار ساله خدمات تدبیر و امید رخدادهای خوبی در زمینه های اجتماعی ،اقتصادی و اشتغال توسط دولت تدبیر و امید  به انجام رسیده است گفت: فعالیت های شیلاتی نقش مهمی در معشیت مردم داشته که خوشبختانه با حمایت های دولت تدبیر و امید  این مهم به خوبی صورت گرفته است..

سید پرویز محبی کسب چندین عنوان برتر در جشنواره شهید رجایی کشوری و استانیبه ویژه در حوزه اقتصاد مقاومتی،ارتقای میزان صادرات از 700تن در سال 91 به سه هزار و 500تن در سال 95،شکست رکورد کشوری تولید میگو در هکتار،افزایش کیفیت تولید،خودکفایی استان در تکثیر و تولید لارو میگو، کسب رتبه اول تولید میگو کشور،شکل گیری سایت پرورش ماهی درقفس نمونه منطقه ،تولید آبزیان در پشت سدها،ایجاد اشتغال و اشتغال زایی مستقیم بالغ بر 700نفر و ... را بخشی از اقدامات مهم شیلات هرمزگان با حمایت دولت تدبیر و امید در طی چند سال گذشته خواند.

وی با بیان اینکه  شیلات هرمزگان به ویژه در شهرستان سیریک در بخش استفاده از ظرفیت ها به خوبی کار کرده است که این مهم بهترین فرصت برای اشتغال بومیان منطقه ساحلی بوده است یادآور شد که باهماهنگی ههای صورت پذیرفته با فرماندار شهرستان زمینه حضور و اشتغال بومیان شهرستان در فعالیت ها بیش از گذشته فراهم خواهد شد.

محبی خاطر نشان شد خوشبختانه شیلات و فعالیت های شیلاتی طی 4 سال گذشته به ویژه در دولت تدبیر و امید پیشرفت چشم گیری داشته و به خوبی مشاهده می شود که جنب و جوش ها در این حوزه بیشترشده است .

مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه نتایج خوب برجام به خوبی قابل مشاهده است گفت: آشتی بین فعالیتهای شیلات داخل و خارج کشور و همچنین جذب سرمایه گذاران خارجی در حوزه های شیلاتی به خوبی بیانگر نتایج برجام برای کشور و حوزه شیلات است که اخیرا فرانسوی ها علاقه مند به سرمایه گذاری در حوزه شیلات شهرستان سیریک نیز هستند که در آینده شاهد آن خواهیم بود.

این مقام مسئول از واگذاری مدیریت تمامی بنادر صیادی به تعاونی های صیادی را از دیگر خدمات دولت تدبیر و امید خواند و گفت: این باعث افتخار دولت است که خوشبختانه الان پیوند خوبی بین بخش خصوصی و دولتی در بنادر صیادی ایجاد شده است.

مدیر کل شیلات هرمزگان همچنین با بیان اینکه مطالعات پرورش ماهی در قفس در حوزه مکران از میناب تا جاسک تکمیل شده است گفت:امید است در آینده ای نزدیک شاهد اقداماتی خوبی در این صنعت در شهرستان سیریک باشیم.

وی در ادامه ضمن تاکید بر استقبال از سرمایه گذاری در حوزه های آبزی پروری به ویژه در صنعت پرورش ماهی در قفس گفت:خوشبختانه دولت تدبیر و امید امکان استفاده از ظرفیت ها و تسهیلات صندوق توسعه ملی و همچنین دیگر منابع تسهیلاتی را به خوبی فراهم کرده که این فرصتی مغتنم برای جوانان و سرمایه گذاران منطقه است.

محبی در خصوص نگرانی های به وجود آمده در رابطه با صید فانوس ماهیان نیز گفت در آب‌های استان هرمزگان طبق بررسی‌های کارشناسان مؤسسه تحقیقات شیلات ایران بالغ بر دومیلیون تن ذخیره فانوس ماهیان وجود دارد که برداشت سالانه  بین 300 تا 400 هزار تن از آن امکان دارد و این در حالی است که از ابتدای صید تجاری آن در سال 1387 در استان تاکنون تنها نزدیک به 60 هزار تن از این میزان برداشت شده است.

 

مدیر‌کل شیلات هرمزگان ابراز داشت: طبق برنامه ششم توسعه میزان صید فانوس ماهیان کشور باید سالانه به بالای 70 هزار تن برسد.

وی تأکید کرد: عمر مفید این ماهیان کمتر از  دو سال بوده که  بین استان هرمزگان و کشور عمان مشترک بوده و در صورت عدم برداشت این سرمایه ملی و انحصاری  به هدر می رود  به نحوی باید برداشت از ذخایر را برنامه ریزی نمود که هر دو روش برداشت سنتی و صنعتی در کنارهم فعالیت کنند.

محبی بیان کرد: با صید این میزان از ذخایر استان و کشور در این زمینه تولید پودر ماهی و تامین مواد اولیه این کارخانجات به خودکفایی می‌رسد و بخش عمده ای از نیاز کارخانجات تولید غذا که تکمیل کننده زنجیره پرورش آبزیان است تحقق می یابد.

مدیر کل شیلات هرمزگان تأکید کرد: تمام صید و محصولات این شناورها برای کشور ایران و سرمایه‌گذاران ایرانی است و تنها خود شناور از کشور‌های خارجی خریداری شده است  و با تدابیر دولت تدبیر و امید تمامی خدمه و کارکنان این شناورهای از افراد بومی خواهد بود.

محبی در ادامه ضمن تشکر از استاندار هرمزگان و فرماندار شهرستان سیریک به خاطر حمایت خوب دولت از فعالیت های حوزه شیلات  گفت : بی انصافی است که بخواهیم خدمات خوب ارائه شده را نادیده بگیریم و انشالله با تداوم حمایت ها توسط سازمان شیلات ایران و مسئولین استان شاهد رونق بیشتر فعالیت ها در آینده باشیم.

در ادامه مدیرکل شیلات هرمزگان از ظرفیت ها و توانمدی های شیلاتی شهرستان سیریک بازدید کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز