با حضور مشاور رییس جمهور در کیش به بهره برداری رسید؛

پارکینگ اسکله صیادی کیش با ظرفیت پهلوگیری بیش از ۸۰ قایق

۱۳۹۶/۰۲/۰۶ - ۱۰:۵۵:۱۸
کد خبر: ۵۴۹۵۴۶
پارکینگ اسکله صیادی کیش با ظرفیت پهلوگیری بیش از ۸۰ قایق
پارکینگ اسکله صیادی کیش با ظرفیت پهلوگیری بیش از 80 قایق با حضور مشاور رییس جمهور در کیش به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، در سالروز مبعث رسول گرامی اسلام، بهره برداری رسمی از پارکینگ اسکله صیادی کیش با ظرفیت پهلوگیری بیش از 80 قایق با حضور دکتر ترکان مشاور رییس جمهور و دبیر شورابعالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی کشور و دکتر مونسان مدیرعامل و رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش آغاز شد.

این پارکینگ صیادی که با هزینه 2 و نیم میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است از 4 اسکله و پارکینگ از جنس آلومینیوم دریایی، به طول 48 متر و عرض 5.2 مترساخته شده است. هر اسکله دارای 10 فینگر به طول 6 متر و عرض 5.1 متر است و 20 قایق صیادی میتوانند در هراسکله پهلو بگیرند که در مجموع برای پارک 80 قایق صیادی ظرفیت پارکینگ دارد.

لازم به ذکر است ساخت پارکینگ برای قایق ها در اسکله صیادی یکی از مهم ترین در خواست های صیادان جزیره کیش از دکتر مونسان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بود. عملیات ساخت این پارکینگ پس از اعلام موافقت دکتر مونسان و تاکید وی بر تسریع روند اجرای این طرح در جهت تامین رفاه بیشتر صیادان در اسکله صیادی کیش آغاز و به سرعت آماده بهره برداری شد.

در جزیره کیش بندرهای تجاری و صیادی نقش مهمی در فعالیت های ساکنان و فعلان اقتصادی این منطقه دارد که با بهره برداری از پارکینگ اسکله صیادی، جزیره کیش به استانداردترین بندر کشور برای عملیات ماهیگیری تبدیل می شود. جدا سازی کامل بنادر تجاری و صیادی و ایجاد امکانات لازم در هر بخش از مهم ترین فعالیت های چند سال اخیر در این منطقه بوده که توسعه کمی و کیفی خدمات را به همراه داشته است. در بخش صیادی ایجاد زیر ساخت های لازم در اسکله سبب شده است تا این بندر بتواند نمونه پیشرفته و موفقی برای بنادر صیادی کشور باشد. پیش از این جامعهٔ صیادی و سایر بهره برداران بندر به شیوهٔ سنتی از امکانات بندر استفاده میکردند. لنج های صیادی که تعدادشان به زحمت به ده لنج می رسید در بندر تجاری کیش پهلو می گرفتند ضمن اینکه عملیات تخلیه صید روزانه نیز با توجه به فراهم نبودن مکان خاص و اسکله ویژه صیادی از کیفیت و سرعت مطلوبی برخوردار نبود. اما با ایجاد اسکله صیادی که یکی از درخواست های مکرر صیادان منطقه از مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش بود، شرایط فعالیت های صیادی در این منطقه به میزان قابل توجهی بهبود یافته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز