مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم:

شریان حیاتی ۳ روستای قشم جان گرفت/شاخص ۷۰ درصدی آبرسانی به روستاهای جزیره

۱۳۹۶/۰۲/۰۶ - ۱۰:۵۷:۰۳
کد خبر: ۵۴۹۵۵۱
شریان حیاتی ۳ روستای قشم جان گرفت/شاخص ۷۰ درصدی آبرسانی به روستاهای جزیره
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با دستور مستقیم رییس جمهور مبنی بر آبرسانی سریع به روستاهای قشم در سال ۹۴، از ۶۷روستای این جزیره، ۴۷ روستا آبرسانی شده و امروز نیز سه روستا از این موهبت الهی بهره مند شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حمیدرضا مومنی در آیین افتتاح آبرسانی به سه روستای کابلی، دفاری و حمیری بیان کرد: تا پیش از دستور رئیس دولت تدبیر و امید برای آبرسانی به روستاهای قشم، شاخص آبرسانی به روستاهای این جزیره تقریبا صفر بود و بجز شهرهای قشم، درگهان و سوزا هیچ کدام از  روستاهای جزیره از نعمت آب آشامیدنی لوله کشی برخوردار نبودند.

وی اظهار داشت: برای انتقال مسیر ۹ کیلومتری آب به سه روستای دفاری، کابلی و حمیری حدود پنج میلیارد ریال اعتبار توسط آب و فاضلاب روستایی هزینه شده و برای احداث مخزن دو هزار متر مکعبی تولید آب و انتقال آن حدود ۷۰ میلیارد ریال هم توسط سازمان منطقه آزاد قشم هزینه شده است.
رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه هم اکنون مشکل چندانی در تولید آب نداریم و معضل اصلی ما انتقال آب می باشد، افزود: در صورت آماده سازی بستر انتقال آب شرب توسط  آب و فاضلاب روستایی تا یک ماه آینده آبرسانی تمامی 20 روستای باقیمانده این جزیره به اتمام می رسد.
وی گفت: داشتن آب آشامیدنی لوله کشی جزو ابتدایی ترین حق مردم بر گردن مسئولین و نظام است و امیدواریم بتوانیم با انجام این مهم، یکی از ماموریت های اصلی خود را به اتمام برسانیم.
مومنی همچنین تنها تامین کننده آب در غرب جزیره و در روستای باسعیدو را سازمان منطقه آزاد قشم دانست و تاکید کرد که با موافقت شرکت آب و فاضلاب روستایی، روزانه دو هزار متر مکعب آب از شرکت آب و برق و تاسیسات قشم خریداری و در اختیار هموطنان قرار خواهد گرفت.
جزیره قشم با یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب ایران قرار دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز