برگزاری نخستین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی با موضوع ارائه گزارش طرح تحول نظام سلامت در شهرستان رودان

۱۳۹۶/۰۲/۱۰ - ۰۸:۴۹:۳۹
کد خبر: ۵۵۱۱۵۷
نخستین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی در سال 96، با موضوع ارائه گزارش طرح تحول نظام سلامت در رودان، با حضور رؤسا و مدیران دستگاه های اجرائی شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،غلامعلی خجندی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودان گفت: هدف از اجرای برنامه طرح تحول نظام سلامت، ارائه خدمات شایسته و گسترش عدالت در سلامت در حوزه بهداشت و درمان به مردم منطقه است.

در این جلسه که به ریاست نیک طبع؛ معاون فرماندار شهرستان رودان برگزار شد، ابتدا دکتر خجندی؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودان ضمن عرض خیر مقدم و بیان موضوع جلسه، از دکتر امین اسماعیلی؛ رئیس بیمارستان امام علی (ع) دعوت کرد تا گزارش عملکرد بیمارستان را در طرح تحول سلامت بیان نماید.

دکتر امین اسماعیلی گزارشی از تحول نظام سلامت در بیمارستان رودان را ارائه داد و اهداف اصلی و کلی طرح را شامل: کاهش پرداخت از جیب مردم (حمایت مالی)، ارتقای کیفیت خدمات تشخیصی درمانی در بیمارستان های تحت پوشش وزارت بهداشت و حرکت در جهت توزیع عادلانه خدمات ذکر کرد و همچنین بسته های حمایتی در طرح تحول نظام سلامت کشور را نیز شامل: کاهش میزان پرداختی بیماران بستری، حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم و حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان های وابسته به وزارت بهداشت برشمرد.

در ادامه جلسه، دکتر خجندی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت، ابراز کرد: هدف  از اجرای برنامه طرح تحول، ارائه خدمات شایسته در حوزه بهداشت و درمان به مردم است. این شبکه ضمن استفاده از تمام ظرفیت های شهرستان و همچنین همکاری های درون بخشی و برون بخشی با سایر ارگان ها، اقداماتی را جهت اجرای این برنامه انجام داده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودان در تشریح عملکرد شبکه در طرح تحول اقداماتی از جمله: احداث و راه اندازی 4 واحد خانه بهداشت جدید، احداث 3 واحد آزمایشگاه، راه اندازی 5 واحد دندانپزشکی، شبانه روزی کردن مرکز بهداشتی و درمانی، افتتاح 6 باب محل زیست پزشک و ماما و تعمیر و تجهیز به صورت کلی و جزئی 54 خانه بهداشت، همچنین اتصال تمام واحدهای بهداشتی درمانی تابعه به اینترنت و ثبت نام  118 هزار و 848 نفر از جمعیت شهرستان در سامانه یکپارچه بهداشت را از برنامه های حوزه بهداشت و درمان شهرستان رودان عنوان کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز