قشم بزودی آوردگاه ملی ورزشهای بومی و سنتی سراسر کشور خواه دشد

۱۳۹۷/۰۹/۲۲ - ۰۴:۲۱:۱۲
کد خبر: ۵۵۲۸۹۳
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، این جزیره را آوردگاه ورزش های بومی و سنتی دانست و افزود: قشم در احیای ورزش های محلی که یکی از میراث فرهنگی هر جامعه ای به حساب می آیند، پیشرو است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، سیدمحمدامین جعفری گفت: برگزاری همزمان مسابقات اسب سواری قهرمانی استان در روستای زینبی با شرکت 21 سوارکار، شترسواری با حضور 10 شرکت کننده در روستای گورزین و شنا در جنگل های حرا با حضور 20 نفر در روستای سهیلی نشانگر جدیت مردمان سختکوش جزیره در احیای ورزش های بومی  و پاسداشت میراث های معنوی و آیینی دارد.

وی ادامه داد: برگزاری این مسابقات با رویکرد حضور پویا و پرانرژی جوانان در حفظ و اشاعه آیین های بومی و میراث های معنوی در جامعه بومی منجر برگزار شده و خوشبختانه با استقبال فراوان جوانان جزیره روبه رو شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری جشنواره بازی های ساحلی در تابستان امسال خبر داد و اضافه کرد: علاوه بر پاسداشت آیین ها و ورزش های سنتی این جشنواره منجر به جذب گردشگر و ماندگاری بیشتر آنان در جزیره زیبای ما خواهد شد.

جعفری حسینی اظهار کرد: مسابقه قایق های سنتی قشم هم بخشی از جشنواره بازی های ساحلی است و مقدمات آن از هم اکنون شروع شده است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و 500 کیلومتر در جنوب ایران و تنگه هرمز واقع شده و به واسطه تاریخ دیرینه و کهن خود از جاذبه های گردشگری فراوانی برخودار است و هر ساله میلیون ها گردشگر را به سوی خود جذب می کند.

به گزارش روابط عمومی منطقه آزاد قشم، سیدمحمدامین جعفری گفت: برگزاری همزمان مسابقات اسب سواری قهرمانی استان در روستای زینبی با شرکت 21 سوارکار، شترسواری با حضور 10 شرکت کننده در روستای گورزین و شنا در جنگل های حرا با حضور 20 نفر در روستای سهیلی نشانگر جدیت مردمان سختکوش جزیره در احیای ورزش های بومی  و پاسداشت میراث های معنوی و آیینی دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز