برگزاری آیین گرامیداشت هفته کارگر در بندر شهید رجایی

۱۳۹۶/۰۲/۱۴ - ۰۸:۲۹:۱۹
کد خبر: ۵۵۳۳۸۵
برگزاری آیین گرامیداشت هفته کارگر در بندر شهید رجایی
آیین گرامیداشت هفته کارگر با حضور رییس مجمع نمایندگان هرمزگان، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان و جمعی از مدیران و کارگران شرکت های خصوصی مستقر در بندر شهید رجایی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، "حسین هاشمی تختی" رییس مجمع نمایندگان استان و رییس کمیته بنادر و صنایع دریایی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران از جمله امن ترین کشورهای جهان برای پذیرش سرمایه گذاران محسوب می شود، افزود: تلاش ما این است که بدون در نظر گرفتن سلایق و دیدگاه های سیاسی، مجموعه وزارت راه و سازمان بنادر را کمک کنیم تا زیرساخت های کشور توسعه پیدا کند.

وی اضافه کرد: برای رسیدن به این هدف، ضرورت دارد که نقشه راه خوبی را تدوین نموده و آن را اجرایی کنیم.

هاشمی تختی در ادامه گزارشی مختصر از سفر خود با همراهی جمعی از نمایندگان مجلس به یکی از بنادر اروپایی را ارایه کرد.

رییس کمیته بنادر و صنایع دریایی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین به تببین اهمیت مقام کارگر در جامعه اسلامی پرداخت و افزود: نیروی انسانی کارآمد، سرمایه با ارزشی برای کشور محسوب می شود که برای پیشرفت و آبادانی این سرزمین باید به دو بال تعهد و تخصص مجهز باشد.

این مقام مسئول خطاب به کارگران گفت: امید ما به شما کارگران پرتلاشی است که برای ساختن کشور تلاش می کنید.

"اله مراد عفیفی پور" مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نیز با اشاره به ارزش کار و مقام کارگر در اسلام، خاطرنشان کرد: در مکتب دینی ما کار به عنوان یک ارزش معنوی شناخته شده است که چندان سطح یا نوع کار مطرح نیست.

وی با استناد به آیه شریفه "وَأَنْ لَیْسَ لِلْإِنْسَانِ إِلَّا مَا سَعَى" ( برای انسان جز آنچه تلاش کرده هیچ نصیب و بهره ای نیست)، ادامه داد: با تلاش شبانه روزی جامعه کارگری، بندر شهید رجایی به دروازه طلایی اقتصاد ایران تبدیل شده است.

عفیفی پور از تعهدات دولتمردان نسبت به جامعه کارگری نیز سخن به میان آورد و گفت: یکی از این تعهدات تامین معیشت و رفاه قشر زحمتکش کارگر است؛ در سایه رونقی که در کشور اتفاق می افتد، معیشت کارگران نیز تامین می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش خواستار حضور حداکثری جامعه کارگری در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه شد و گفت: باید با شناخت و آگاهی از برنامه های کاندیداها، بهترین و اصلح ترین فرد را انتخاب کرد.  

وی تصریح کرد: البته باید توجه داشت که استفاده از امکانات دولتی به نفع یا علیه هر کدام از کاندیداها ممنوع است.

در ادامه این مراسم، از خانواده معظم شهدا، بسیجیان و مدال آوران در مسابقات ورزشی و کارگران نمونه شرکت های مختلف نیز تجلیل بعمل آمد.

گفتنی است، اجرای برنامه طنز، موسیقی زنده، رونمایی و برش کیک روز جهانی کارگر و برگزاری مسابقه از دیگر بخش های این مراسم بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز