با استفاده از ظرفیت‌های ماده ۱۲؛

مسیر سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شرکت نفت فلات قاره ایران هموار شد

۱۳۹۶/۰۲/۱۶ - ۱۱:۵۲:۴۵
کد خبر: ۵۵۴۲۳۸
مسیر سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شرکت نفت فلات قاره ایران هموار شد
امکان استفاده از ظرفیت‎های ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت‎پذیر برای پروژه‎های شرکت نفت فلات قاره ایران فراهم شده است و سرمایه‌گذاران علاقه‎مند به حوزه فراساحلی صنعت نفت ایران می‎توانند به فعالیت در این بخش امیدوارتر باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، محسن پاک‌نژاد، معاون امور تولید شرکت ملی نفت ایران روز چهارشنبه، 13 اردیبهشت‌ماه پس از آغاز عملیات بارگیری جکت سکوی مسکونی Fyb فروزان در قشم و در جمع دست‌اندرکاران پروژه‌های ساخت سازه‌های این میدان مشترک، به سرمایه‌گذاران علاقه‎مند به فعالیت در حوزه فراساحلی صنعت نفت ایران این نوید را داد که روند سرمایه‌گذاری در پروژه‎های شرکت نفت فلات قاره ایران شتاب خواهد گرفت.

وی با یادآوری این‌که صنعت نفت برای تحقق اهداف توسعه‎ای خود در میان مدت به حدود 200 میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد، افزود: تامین مالی مناسب طرح‎ها و پروژه‎ها، پروسه‌ای حساب شده، سنگین و دقیق است و خوشبختانه به این منظور تاکنون تمهیداتی از جمله استفاده از ظرفیت‌های ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر برای طرح‎های توسعه‎ای صنعت نفت اندیشیده شده است.

وی میدان‎های مشترک را اولویت صنعت نفت خواند و افزود: این میدان‎ها از گذشته تاکنون همواره دغدغه برنامه‌ریزان اقتصادی کشور بوده است و اگر به هر دلیلی در مسیر موفقیت در رقابت تمام عیار برداشت از میدان‎های مشترک در حد توان گام برنداریم، بدون شک باید در قبال نسل‎های آینده پاسخگو باشیم.

پاک‌نژاد، مهمترین پیش نیازهای تحقق این هدف را استفاده از فناوری‎های روزآمد به ویژه در حوزه EOR و IOR و همچنین استفاده از راهکارهای مناسب تامین منابع مالی عنوان کرد و در عین حال یادآور شد: خوشبختانه صنعت نفت ایران چه در بخش کارفرمایی و چه در بخش پیمانکار، از ظرفیت خوبی برخوردار است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز