نگاه ویژه دولت به مناطق کمتر توسعه یافته است

۱۳۹۶/۰۲/۱۸ - ۰۹:۲۹:۴۸
کد خبر: ۵۵۵۲۰۲
نگاه ویژه دولت به مناطق کمتر توسعه یافته است
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان : نگاه ویژه دولت به مناطق کمتر توسعه یافته است .

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، دکتر علی اصغر کاراندیش معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست بررسی مسائل فرهنگی و اجتماعی شهرستان جاسک با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت:یکی از سیاست های دولت نگاه ویژه ای به مناطق دوردست و کمتر توسعه یافته می باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص آبادانی و رشد منطقه مکران اشاره کرد و افزود: یکی از برنامه های عالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب، توسعه ی فراگیر سرزمین فراموش شده ی مکران است و به همین علت امروز در جمع مردم با اصالت و بافرهنگ بندرجاسک هستیم.

وی ادامه داد و گفت:باتوجه به بررسی های انجام شده و وجود مشکلاتی در حوزه فرهنگ و هنر و مسائل اجتماعی شهرستان های استان هرمزگان بدین منظور تصمیم گرفته شد سفری را با حضور اعضای محترم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در دستور کار خود قرار دهیم تا موانع و مشکلات را با جدیت برطرف کنیم.

دکتر کاراندیش اضافه کرد: یکی از برنامه های دولت تدبیر و امید سرازیر کردن اعتبارات در استانهای کشور می باشد تا با تخصیص بودجه، در جهت رفع موانع موجود در مسایل فرهنگی و هنری و همچنین اجتماعی مردم، گامی مفید و مؤثر برداریم.

حجت الاسلام والمسلین پژمان فر رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت:یکی از اهداف اعضای کمیسیون فرهنگی همسویی با مردم و مطالبه گری ملت شریف ایران است و دلیل این سفر رسیدگی به مسایل فرهنگی شهرستان های کشور می باشد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس افزود و بیان کرد:در سفر به استان هرمزگان، رسیدگی به مشکل کم آبی شهرستان میناب و مشکلات فرهنگی و اجتماعی جاسک در دستور کار اعضای این کمیسیون قرار گرفته است که ان شاالله به زودی مرتفع می گردند.

پژمان فر ادامه داد:اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال مبنی بر رفع مشکلات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جاسک به این اداره تخصیص خواهد یافت و زمینی با مکاتبات شهرداری در جهت ایجاد و ساخت فرهنگسرای جاسک در اختیار مجموعه فرهنگ و ارشاد این شهرستان قرار خواهد گرفت.

وی تأکید کرد:دیدگاه اعضای کمیسیون فرهنگی تنها مسأله ی رفع موانع فرهنگی نیست بلکه این دیدگاه به مسایل توسعه ی زیربنایی ورزشی در شهرستان ها نیز می پردازد تا جوانان این ایران عزیز اسلامی نسبت به مطالباتشان از مسؤلان برسند.

حجت الاسلام پژمان فر ادامه داد:موضوع گردشگری، وجود زیرساخت های میراث فرهنگی و توجهات بسیار در شهرستان های کشور می تواند به توسعه ی فرهنگ جامعه کمک کند که این موضوع برای اعضای کمیسیون فرهنگی حایز اهمیت است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز