بیاد ماندنی ترین لحظات نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز هرمزگان

۱۳۹۶/۰۲/۱۹ - ۰۹:۱۷:۲۷
کد خبر: ۵۵۵۷۳۴
بیاد ماندنی ترین لحظات نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز هرمزگان
نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز با حضور خیرین مدرسه ساز از بستک ، سیریک و بندرعباس و یک خیر مهمان برگزار شد .

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز درحالی برگزار شد که لحظات بیاد ماندنی و فراموش ناشدنی در آن رقم خورد .

درخت محبت و سخاوت ثمرداد

خیرین مدرسه ساز از بستک ، سیریک ،و بندرعباس و یک خیر مهمان پای درخت محبت و سخاوت ایستادند تا راست قامت با اندیشه خیرخواهانه از این درخت ثمره اش را به دانش آموزان مناطق محروم هدیه کنند . عبدالجلیل قاسمی(نماینده آقای حبیب زاده ) ،بتول خسروی نژاد، اوستا رضانیاو مهندس احمدی خیرینی بودند که تجهیز مدرسه سه کلاسه رودخانه ، ساخت مدرسه سه کلاسه در رودان ، ساخت مدرسه سه کلاسه در میناب و ساخت یک باب فضای آموزشی یک کلاسه در جاسک  را از درخت محبت سخاوت چیدند و به دانش آموزان مناطق محروم روستایی هدیه کردند 

 

خیر مدرسه ساز دبستان رضا نیا بندرعباس :

کار خیر در عرصه آموزش و پرورش برای خانواده ما اهمیت دارد

اوستا رضا نیا خیر مدرسه ساز بندرعباسی که دبستان مرحوم رضا نیا را احداث کرده است در جمع حاضران گفت :  انگیزه من از حضور در مدرسه سازی اول اینکه مادرم فرهنگی است و این سیره را از مادرم آموخته ام . و دوم اینکه کار خیر خصوصا در عرصه آموزش و پرورش برای خانواده ما اهمیت دارد و مورثی است . لذا این کار را برای خود افتخار میدانم . مدرسه مرحوم غلامحسین رضا نیا را در بندرعباس احداث کرده ام . در پایان عرض می کنم محدودیت مالی و مشکلات اقتصادی که دامن فعالان اقتصادی را گرفته بود ، موجب شده مشارکت کمتر باشد اما خدا را شکر در چهار سال اخیر قفل های زیادی باز شده و انشا الله جشنواره بعدی مشارکت خیرین بیشتر هم خواهد شد .

به من خیر نگویید من عاشق هستم

بتول خسروی نژاد که دومین مدرسه را درروستایی در بندرعباس تکمیل کرده است گفت : به من خیر نگویید من عاشق هستم .برای امر خیر با عشق پیشگام می شوم . خداوند به ما عنایت داشته که توانسته ایم در این راه گام برداریم . من در راور کرمان با کمک خیرین ساختم و مدرسه دوم را در بندرعباس احداث کردم . خدایا دوستت دارم بخاطر پنجره روشنی که مقابلم گشودی . پیشنهاد می کنم خیرین مدرسه را بنام فرزندان جوانشان کنند چون خودم انجام دادم و نتیجه بخش بوده است . من مدرسه را بنام نوه ام گذاشته ام و اثرش این است که آنها هم مشغول کار خیر هستند در همین سیل آذربایجان ایشان کمپین تشکیل داده و به هموطنان کمک کرد .

مدرسه سازی ذخیره آخرت است

صلاح الدین احمدی از  شهرستان  بستک خیر نیک اندیش مدرسه ساز که خوابگاه دانش آموزی  احداثی در اواخر سال 95با حضور معاون استاندار به بهره برداری رسید گفت  : بستک مهد تمدن و فرهنگ استان است و از لطف آقای استاندار و مسئولین استان که خیرین مدرسه ساز غرب استان را مورد لطف قرار دادند تشکر می کنم . مدرسه سازی ذخیره آخرت است . برای شکوفایی استعدادهای جوان استان باید فضای آموزشی و ایمن برایشان درنظر گرفت و احداث کرد که در این راستا موظف هستیم اقدام کنیم .

همراه قدیمی مدرسه ساز هرمزگان :

دنیا میدانی برای نمایش هنرهای زیباست

پردل که از آغاز طرح کپر زدایی گام در این مسیر نهاده گفت : هرکس اقدام خیری انجام می دهد با نیت خداپسندانه و انساندوستانه است . دنیا میدانی برای نمایش هنرهای زیباست . پیامبر میفرماید انسانها مانند معادن طلا ونقره هستند و بهترین شما اهل فکر و اندیشه هستند . بهترین سرمایه گذاری برای زندگی آموختن و آموزش است که به انسان کیفیت می بخشد و موجب توسعه انسان می شود . یک جامعه را با مغزهای بزرگش مورد سنجش قرار می دهند مدرسه مکانی مقدس و کارخانه انسان سازی است که استعدادهای برتر کشف می شوند . کشور ما معدن استعدادهای برتر است از یک و نیم استعداد برتر فقط یک و نیم استعداد شناسایی می شود . بجای کشف سنگ و نمک و سیمان باید بدنبال کشف استعدادهای برتر بود . من ابتدا در کپرزدایی شرکت کردم و 100مدرسه را با همت انجمن خیریه پیامبراکرم ساختیم .

و ی با ابراز گلایه از عدم همراهی گفت : خیر طبع ظریفی دارد و شعار همه انسان دوست جهان اینست عالم وطن من است، مردم جهان اهل من هستند و امور خیر برنامه زندگی و هویت من است .   مدرسه را خیر ساخته اما هنوز مشکل انشعاب برق داریم . امیدواریم دولت حمایت کند و نسبت به تجهیز امکانات آموزشی و انشعابات اقدام گردد . ما 30کلاس درس ساخته با اعتباری بالغ بر 3میلیارد و 300میلیون تومان استدعا داریم یک مدرسه 12کلاسه ابتدایی را نوسازی مدارس برای ما بسازد . این انتظار ماست .

برای اولین بار در کشور :

جمعی از خیرین استان از واحد مشارکتهای مردمی اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان تجلیل کردند

در این مراسم جمعی از خیرین استان از کارشناس مسئول مشارکتهای مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان بخاطر همکاری با خیرین تشکر و قدردانی کرد و لوح سپاس این مجمع توسط استاندار هرمزگان به کارشناس مسئول مشارکتهای مردمی  اهدا گردید . البته رسول نجفی افشار نماینده سازمان نوسازی مدارس کشور در جشنواره نوزدهم از برنامه های تدارک دیده شده و اجرای مراسم ، برگزاری نمایشگاه انسجام در بین کمیته ها و برگزارکنندگان تشکر و قدردانی کرد .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز