مدیریت دانش نیاز بخش کشاورزی استان است

۱۳۹۶/۰۲/۲۵ - ۱۳:۰۲:۲۱
کد خبر: ۵۵۸۷۴۲
مدیریت دانش نیاز بخش کشاورزی استان است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با تشریح ظرفیت های بخش کشاورزی استان گفت : باید در خصوص ارقام گیاهان ، درختان ، بذور ، سموم ، آبزیان و سایر فعالیت های کشاورزی دانش خود را ارتقاء دهیم .

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، ناصر حیدری پوری امروز در کارگاه آموزشی مدیریت دانش و تکنولوژی در بخش کشاورزی در بندرعباس افزود: اگر می خواهیم محصولات تولید شده استان در بازار های جهانی عرضه شود مستلزم آن است که از ظرفیت مدیریت دانش  و تکنولوژی بخش کشاورزی بهترین استفاده را کرد.

وی با بیان اینکه در سالهای گذشته در خصوص مباحث کشاورزی هیچگونه  مستند سازی علمی نشده واکثر فعالیت ها بر شیوه های سنتی انجام می گرفته است تاکید کرد: مدیران جهاد کشاورزی باید با بهره گیری از محققان  ، کارشناسان، ارتباط با مراگز دانشگاهی و کشاورزان پیشرو تمام فعالیت های کشاورزی را بر اساس مباحث علمی اجرایی نمایند .

وی تصریح کرد : ما به عنوان مسولان بخش کشاورزی نیازمند فراگیری علوم جدید در این حوزه هستیم چرا که  امنیت غذایی کشور برعهده ما می باشد.

این مقام مسئول اظهار داشت :یکی از موضوعاتی که باید مورد توجه قرار گیرد جلوگیری از ضایعات 30درصدی در بخش کشاورزی استد که دفتر مدیریت دانش وتکنولوژی بخش کشاورزی می تواند راهکارهای علمی خوبی در این خصوص با کمک متخصصان وبهره برداران ارائه نماید.

حیدری پوری افزود : بهره گیری ازمباحثی همچون بذور ، سموم ، کود های مغذی ، فرآیند داشت ، کاشت  ،برداشت و آفات وبیماری ها می تواند از موضوعات مهم در فعالیت های مدیریت دانش قرار گیرد.

در ادامه این کارگاه آموزشی دکتر ابوطالبی استاد دانشگاه گفت :با توجه به رشد جمعیت در کشور تامین امنیت غذایی حائز اهمیت است و برای تولید مواد غذایی باید برنامه ریزی مناسب وهدفمند تدوین کنیم.

وی عنوان کرد : در کشور سالیانه حدود 120میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می شود که از این میزان 30در صد آن به ضایعات تبدیل می شود.

ابوطالبی ادامه داد: بهره گیری از رقم مرغوب گیاهان و میوه ها ، مدیریت مزرعه و باغ ، مدیریت آب و تغذیه و برداشت محصول در زمان مناسب و استفاده از صنایع تبدیلی و بسته بندی مناسب، از مهمترین راهکارهای مطلوب برای کاهش ضایعات در بخش کشاورزی می باشد.

وی افزود :  آموزش کشاورزان در خصوص شیوه های کاهش ضایعات کشاورزی می تواند نقش مهمی در اقتصادی کردن این حوزه داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز