جانمایی، طراحی، ساخت و راه اندازی ساختمان حراست و انتظامات بندر بین المللی کاوه سازمان منطقه آزاد قشم

۱۳۹۶/۰۲/۳۱ - ۰۹:۱۰:۴۷
کد خبر: ۵۶۱۴۷۲
جانمایی، طراحی، ساخت و راه اندازی ساختمان حراست و انتظامات بندر بین المللی کاوه سازمان منطقه آزاد قشم
مدیر کل حراست سازمان منطقه آزاد قشم از جانمایی، طراحی، ساخت و راه اندازی ساختمان حراست و انتظامات بندر بین المللی کاوه سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد.

 

 

 

"افتتاحیه از جنس حراست"

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، علیرضا عباسی مدیر کل حراست سازمان منطقه آزاد قشم گفت: از زمان راه اندازی و شروع فعالیت کاری بندر بین المللی کاوه قشم تا سال 94 (حدود 17 سال) اقدامی در خصوص ساخت اتاق کار مناسب برای کارکنان حراست و انتظامات این سازمان انجام نشده بود و کلیه کارکنان در طی این مدت با حداقل امکانات و تجهیزات، در یک اتاقک (کانکس) مشغول فعالیت بودند.

علیرضا عباسی در ادامه افزود: بندر بین المللی کاوه با قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی با کمترین جریان های آبی، دارا بودن کرانه عمیق با آبخور 18 متر در پایین‌ترین حد از سطح جزر آب، قابلیت‌ پهلودهی کشتی‌ها تا 100 هزار تن، امکان ‌بار‌ اندازی و نگهداری کالا در انبارها تا 1400 هکتار و همچنین با توجه به تردد کشتی های خارجی، مشمول آیین نامه بین المللی امنیت کشتی ها  تسهیلات بندری (I.S.P.S CODE) بوده و به لحاظ طبقه بندی حفاظتی یکی از بنادر مهم کشور محسوب می شود.

وی در ادامه در خصوص اهمیت بندر بین المللی کاوه بیان داشت: طرح شبکه‌ جامع ارتباطی خلیج فارس با محوریت توسعه و تجهیز بندر بین‌المللی کاوه، احداث راه ‌آهن از همین بندر به شبکه راه‌ آهن سراسری و تکمیل و تجهیز بزرگراه زمینی در این بندر و اتصال به بزرگراه سراسری از بندر عباس، به بندر بین المللی کاوه از لحاظ امنیتی و حفاظتی جایگاه ویژه و حائز اهمیتی بخشیده است.

مدیر کل حراست سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: بنا بر مصوبه هیئت دولت، بندر بین المللی کاوه در شمال جزیره قشم به عنوان مرز بین‌المللی تعیین و در حال حاضر نیز جزء 5 بندر کانتینری ایران می باشد.

علیرضا عباسی در ادامه تصریح کرد: اداره کل حراست سازمان منطقه آزاد قشم با هماهنگی و حمایت جناب مهندس مؤمنی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این سازمان، با پیگیری های مستمر و پس از تخصیص بودجه و تأمین اعتبارات لازم نسبت به طراحی، جانمایی، ساخت، تجهیز امکانات و لوازم اداری مدرن و راه اندازی ساختمان حراست و انتظامات بندر بین المللی کاوه با نام "ساختمان مدافعان حریم ولایت" اقدام نموده است.

وی با اعلام زمان افتتاحیه این ساختمان در 6 صبح 19 اردیبهشت، گفت: هم زمان با این مراسم و با حضور سردار افشار مشاور مدیر عامل در امور امنیتی و انتظامی و مدیر کل بازرسی عملکرد و رسیدگی به شکایات، کلیه کارکنان اداره کل حراست، مدیر امور بنادر، رییس و تنی چند از کارکنان گمرک اسکله بندر کاوه، آیین پرفیض زیارت عاشورا و متبرک شدن با ذکر نام آقا اباعبدالله الحسین(ع)، در محل یاد شده برگزار شد.

مدیر کل حراست سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه بیان داشت: علیرغم کمبود منابع مالی در زمینه توسعه و عمران و مشکلات عدیده ای که در بوروکراسی اداری برای اخذ اعتبارات مزبور وجود داشت، این اداره کل توانسته با حمایت های رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم و همکاری و مساعدت معاون فنی و زیربنایی، مدیرکل برنامه ریزی و بودجه، مدیر امور مالی و مدیر پشتیبانی این سازمان در مدت زمان کوتاه نسبت به احداث، تجهیز و راه اندازی ساختمان فوق اقدام نماید.

علیرضا عباسی در پایان افزود: نکته قابل توجه اینکه ساختمان فوق الذکر در نقطه حساس و قسمت ورودی اصلی بندر بین المللی کاوه واقع شده که علاوه بر اشرافیت بر تردد افراد و وسائط نقلیه، دید بسیار خوبی نسبت به تمامی نقاط بندر دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز