آموزش شهروندی سرآغاز و کلید توسعه شهری/ تدوین تقویم آموزشی «شهروندی و فضای سبز» در قشم

۱۳۹۶/۰۳/۰۱ - ۱۲:۴۱:۲۲
کد خبر: ۵۶۲۲۳۷
آموزش شهروندی سرآغاز و کلید توسعه شهری/ تدوین تقویم آموزشی «شهروندی و فضای سبز» در قشم
مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم آموزش شهروندی را سرآغاز وکلید توسعه شهری دانست و افزود: رشد جمعیت شهرنشین و نیاز گسترده به شهرسازی در سال های گذشته ابعاد متنوعی به مسائل شهر داده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، تراب ذاکری گفت: توسعه مطلوب شهری به تغییرات و دگرگونی‌هایی نیاز دارد و تحرک شهروندان و مشارکت‌پذیری آنان از مهمترین اولویت های دستیابی به توسعه مطلوب است.

وی ادامه داد: آشنایی و شناخت دقیق مفهوم شهروندی، گام اول در جهت تحقق توسعه مطلوب شهری  است، زیرا زمانی که شهروندان با نیازها و حقوق خود و دیگران آشنا شوند خود را در برابر هم مسئول دانسته و متعهد می‌شوند در ساخت شهر، نقش اساسی و مؤثر داشته باشند.

ذاکری اظهار کرد: برای نهادینه شدن مشارکت در سطح شهر و لزوم ارائه آموزش های لازم برای نخستین بار تقویم آموزشی مسائل مربوط به آموزش شهروندان در حوزه فضای سبز تدوین می شود و علاقه مندان در آینده ای نزدیک می توانند پس از شرکت در دوره ها و سمینارهای آموزشی شهروندی و فضای سبز گواهی نامه معتبر دریافت کنند.

به گفته مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم تدوین این تقویم با هماهنگی و همکاری مرکز بین المللی رشد انجام شده است.

وی با بیان این نکته که متولی آموزش‌های شهری و شهروندی مدیریت امور شهری و روستایی منطقه آزاد قشم است، افزود: سعی بر اینست که با تعامل درون‌ و برون سازمانی در حوزه خدمات‌رسانی به شهروندان، آموزش های مورد نیاز ارائه داده شود.

ذاکری ادامه داد: با نظام اطلاع‌رسانی و آموزش صحیح، شهروندان به مشارکت تشویق می شوند و از دیگر کارکردهای مثبت آموزش‌های شهروندی این است که فعالیت‌های آموزشی با رویکرد شهری و شهروندی به مخاطبین منتقل شده و با مشارکت شهروندان به اهداف آن نظم و جهت داده می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز