با حضور شرکت کننده های بین المللی برگزار می شود:

نخستین مسابقات بازی های رایانه ای دانشجویی در جزیره قشم

۱۳۹۶/۰۳/۰۳ - ۱۰:۴۰:۱۷
کد خبر: ۵۶۳۲۲۲
نخستین مسابقات بازی های رایانه ای دانشجویی در جزیره قشم
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری مسابقات بازی‌های رایانه‌ای دانشجویی جام مکران برای نخستین بار در کشور بر روی دو پلتفرم کامپیوتر و کنسول بازی پلی‌استیشن 4 به میزبانی منطقه آزاد قشم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، محمدرضا عباسی گفت: در مرحله اول این مسابقات 700 شرکت کننده داخلی و خارجی به صورت آنلاین رقابت کردند و هم اکنون 80 نفر در مرحله نهایی با حضور در جزیره قشم به رقابت می پردازند.

وی ادامه داد: در جام مکران نفرات برتر مسابقات جهانی،  شرکت کننده هایی از امارات، قطر و عربستان در کنار شرکت کننده های ایرانی در دو رشته FIFA2017 و PES2017  به رقابت می پردازند.

وی ادامه داد: در پایان سه نفر در هریک از بازی های  PES2017 و FIFA2017 به عنوان نفرات برتر انتخاب می شوند و جوایز نفیس به آنان اهدا می شود.

عباسی هدف از برگزاری این مسابقات را سوق دادن قشر جوان به سمت تفریحات سالم، تفکر هدفمند و ایجاد پیش زمینه ای برای تولید بازی های کامپیوتری بومی و متناسب با فرهنگ ایرانی دانست.

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم گفت:  پرداختن به دغدغه های قشر جوان و ایجاد تفریحات سالم و هدفمند برای آنان در راستای وظایف سازمان منطقه آزاد قشم است و از آنجایی که مقام معظم رهبری و رییس جمهور بارها بر این موضوع تاکید کرده اند این مسابقات می تواند زمینه ساز گام های بعدی برای ایجاد تفریحات سالم باشد.

نخستین مسابقات بازی‌های رایانه‌ای دانشجویی جام مکران با همکاری سازمان منطقه آزاد قشم، پارک علم و فناوری و مرکز بین المللی رشد قشم به مدت دو روز در تاریخ سوم و چهارم خردادماه در جزیره قشم برگزار می شود.

نظر شما