نصب ۱۱ تابلو سنگی در محوطه های تاریخی جزیره قشم

۱۳۹۶/۰۳/۰۷ - ۰۸:۳۵:۳۱
کد خبر: ۵۶۴۷۳۶
نصب ۱۱ تابلو سنگی در محوطه های تاریخی جزیره قشم
کارشناس اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از نصب 11 تابلو بتنی – سنگی با هدف حفاظت از آثار تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی جزیره قشم، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، اکبر پیرمرادی با بیان این مطلب گفت: سال 1390 تعداد 17 مورد از مجموع 48 اثر تاریخی جزیره قشم در لیست آثار ملی کشور، ثبت شد.

وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از تخریب، دخل و تصرف و همچنین حفاظت محوطه های ثبت ملی شده در جزیره قشم، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد  اقدام به نصب 11 تابلوی بتنی – سنگی در محوطه های تاریخی این جزیره کرده است.

کارشناس میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم از محوطه چاه های تلا، مقبره سیدان لافت، مقبره بی بی مریم تم سنتی، محوطه و مقبره شیخ زین العباد دیرستان، تپه مِسن، استودان های سوزا، قلعه پرتغالی ها، محوطه رمچاه، غار خوربس، گورستان تولا و گورستان حمیری به عنوان 11 محوطه ای نام برد که تابلوهای بتنی – سنگی با هدف محافظت از این آثار در آن نصب شده است.

او با اشاره به نوشتار فارسی و انگلیسی اطلاعات مربوط به هر یک از آثار تاریخی بر روی این تابلوها، افزود: معرفی محوطه، شماره و تاریخ ثبت و مواد 558 و 569 کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی از موارد حک شده بر روی این تابلو ها می باشد.

پیرمرادی با اعلام اینکه تابلوهای سنگی با هدف بازدارندگی تخریب آثار ارزشمند تاریخی ثبت ملی شده جزیره قشم کارگزاری شده، بیان داشت: موارد حقوقی نیز بر روی سنگ تابلو حک گردیده است.

جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت با داشتن ظرفیت های مهم حوزه گردشگری شامل آثار تاریخی و طبیعی یکی از مهمترین نقاط گردشگری ایران در جنوب کشور است.

نظر شما