اجرای طرح نظارت بهداشت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی قشم / تلاش ۷ تیم عملیاتی برای ارتقای سلامت مردم روزه دار جزیره

۱۳۹۶/۰۳/۰۸ - ۰۷:۴۸:۵۰
کد خبر: ۵۶۵۲۶۰
اجرای طرح نظارت بهداشت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی قشم / تلاش ۷ تیم عملیاتی برای ارتقای سلامت مردم روزه دار جزیره
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم گفت: طرح ویژه نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهرستان قشم در ایام ماه مبارک رمضان با جدیت و با هدف حفظ و ارتقای سطح بهداشت و سلامت مردم در حال اجراست.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حمیدرضا بهزادی با اعلام این مطلب، ادامه داد: 12 بازرس بهداشتی در قالب هفت تیم عملیاتی شامل (سه تیم در شهر قشم، دوتیم در شهر درگهان، و سه تیم نیز در مناطق رمکان، سوزا و طبل) در سه شیفت صبح، عصر و شب از نخستین روز از ماه مبارک رمضان اقدامات ویژه و نظارتی را در سطح جزیره آغاز کرده اند.

وی گفت: این اقدامات با کنترل بر مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی از جمله قنادی ها، شیرینی فروشی‌ها به منظور بررسی وضعیت تولید و عرضه محصولاتی همچون (زولبیا و بامیه)، نانوایی‌ها، رستوران‌ ها، چلوکبابی ها، طباخی ها و همچنین آش و حلیم فروشی‌ها تا پایان ماه رمضان ادامه می‌یابد.

به گفته بهزادی، یکی از اقدامات تیم بازرسی شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم، نمونه گیری از روغن‌های مصرفی تهیه زولبیا و بامیه و ارسال آن به آزمایشگاه است تا مردم با اطمینان بیشتر نسبت به مصرف از این مواد اقدام کنند.

او با اعلام اینکه نکته حائز اهمیت در انجام بازرسی های امسال بر خلاف  سال های گذشته، تامین تجهیزات پرتابل بازرسی (شوری سنج،PH متر، تعیین میزان دوز روغن، سنجش بار آلودگی سطوح و کیت کلر سنجی) است، افزود: همه این اقدامات در راستای ارتقای سطح سلامت مردم روزه دار انجام می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم حفظ و صیانت از سلامتی مردم را مهمترین وظیفه این اداره برشمرد و از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، مراتب را به شماره تلفن 190 سامانه اطلاع رسانی مرکز سلامت و محیط کار یا با شماره 07635222611 ستاد بهداشت محیط شبکه بهداشت قشم اطلاع رسانی کنند

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز