آغاز طرح نظارت بهداشت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در شهرستان قشم

۱۳۹۶/۰۳/۰۹ - ۰۷:۵۸:۵۰
کد خبر: ۵۶۵۸۰۳
طرح ویژه نظارتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم در ماه مبارک رمضان با هدف حفظ و ارتقای سطح بهداشت و سلامت در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، در سراسر جزیره آغاز شد.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان،دکتر بهزادی؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم ضمن اعلام این خبر افزود: با حضور 12 بازرس بهداشتی در قالب 7 تیم (3 تیم در شهر قشم، 2 تیم در شهر درگهان و 3 تیم نیز در رمکان، سوزا و طبل) در سه شیفت صبح، عصر و شب، همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اقدامات ویژه و نظارتی توسط این بازرسان در سطح جزیره آغاز گردید.

دکتر بهزادی ادامه داد: این اقدامات با کنترل بر مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی از جمله قنادی ها و شیرینی فروشی‌ها به منظور بررسی وضعیت تولید و عرضه زولبیا و بامیه، نانوایی‌ها، رستوران‌، چلوکبابی ها، طباخی ها و همچنین آش و حلیم فروشی‌ها ادامه می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: از عمده موارد قابل کنترل در این ایام، کنترل روغن‌های مصرفی در بحث تولید زولبیا بامیه است که بازرسان بهداشت محیط با نمونه گیری و ارسال آن به آزمایشگاه از کیفیت آن اطمینان حاصل می کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم در ادامه افزود: نکته حائز اهمیت در انجام بازرسی ها بر خلاف  سال های گذشته، تأمین تجهیزات پرتابل بازرسی (شوری سنج، PHمتر، تعیین دوز روغن، سنجش بار آلودگی سطوح و کیت کلر سنجی) توسط واحد سلامت محیط این مرکز بوده است که این امر باعث ارتقاء سطح کیفیت بازرسی ها گردیده است.

دکتر بهزادی تصریح کرد: وظیفه ما حفظ و صیانت از سلامتی مردم است و از شهروندان می خواهیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، مراتب را به شماره تلفن 190 سامانه اطلاع رسانی مرکز سلامت و محیط کار یا با شماره 07635222611 ستاد بهداشت محیط شبکه بهداشت قشم اطلاع رسانی کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز