فعالیت ۳۰ آموزشگاه پیش دبستانی در جزیره / آموزش ۹۰۰ کودک در پیش دبستانی ها

۱۳۹۶/۰۳/۱۰ - ۱۱:۱۶:۵۳
کد خبر: ۵۶۶۴۸۱
فعالیت ۳۰ آموزشگاه پیش دبستانی در جزیره / آموزش ۹۰۰ کودک در پیش دبستانی ها
مدیر آموزش و پرورش قشم از فعالیت 30 آموزشگاه پیش دبستانی در جزیره که بیشتر از 900 کودک را آموزش می دهند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، بهرام پوراشرف گفت: با توجه به رشد جمعیت جزیره قشم، پیش بینی می شود در سال تحصیلی آینده بیش از 950 کودک در 30 پیش دبستانی این شهرستان مشمول آموزش و مهارت های لازم بشوند.

وی ضمن با بیان افزایش تعداد پیش دبستانی های این جزیره قشم، اظهار داشت: در گذشته 24 مرکز پیش دبستانی غیر دولتی شامل 16 مرکز شهری و 8 مرکز روستایی در قشم با برخورداری از 41 کلاس درس وجود داشت که با توجه به افزایش جمعیت، شش درخواست جدید برای تأسیس پیش دبستانی صادر شده است.

پوراشرف نقش بازی را در آموزش پیش دبستانی بسیار مهم و کلیدی خواند و افزود: روش آموزش پیش دبستانی، بیشتر بازی محور و فعالیت های آن آزادی محورند و بودن آموزش در کنار تفریح و سرگرمی، محیطی با نشاط را در این مراکز برای کودکان فراهم می آورد.

مدیر آموزش وپرورش قشم خاطر نشان ساخت: مهم ترین مهارت هایی که باید در مقطع پیش دبستانی به بچه ها آموزش داده شود، مهارت های ظریف دستی، رشد حواس پنج گانه، رشد حافظه و به خاطرسپردن، مهارت مشاهده، مهارت های طبقه بندی، شناخت رنگ ها، مفهوم اشکال، مفهوم ابعاد، دما ها، گونه های مختلف حیوانات و غیره می باشد.

به گفته پوراشرف از آنجایی که پیش دبستانی ها، کودک را در برقراری روابط با دیگر همسالان و مربیان، ایجاد زمینه یادگیری جدی در کودک و بهرمندی از مهارت های لازم در پایه اول برخوردار می سازد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز