تخلیه و بارگیری کالا در بندر کیش ۹ درصد افزایش یافت

۱۳۹۶/۰۳/۱۱ - ۰۷:۳۸:۴۵
کد خبر: ۵۶۶۸۸۳
تخلیه و بارگیری کالا در بندر کیش ۹ درصد افزایش یافت
مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از افزایش ۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالا و همچنین رونق چشمگیر صادرات غیر نفتی در این بندر طی دو ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، احمد شهریاری با ارایه گزارشی از عملکرد بندر کیش طی دوره زمانی دو ماهه سال ۹۶ اظهار داشت: طی این مدت، ۲۸۵ هزار و ۷۰۲ تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی در بندر کیش تخلیه و بارگیری شد.

وی ادامه داد: از این میزان، ۲۴۱هزار و ۴۳۴ تن به کالای غیر نفتی با رشد ۶ درصدی و ۴۴هزار و ۲۶۸ تن کالای نفتی با ۳۶ درصد افزایش، اختصاص دارد.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش سهم عملیات مربوط به صادرات غیر نفتی در این بندر را رقمی بالغ بر ۸۷۰ تن با افزایش ۸۴ درصدی اعلام کرد و افزود: طی این مدت، واردات ۶ هزار و ۹۸۶ تن از اینگونه کالاها به ثبت رسید که کاهش ۱۱ درصدی داشته است.

شهریاری از کاپوتاژ ۲۳۳ هزار و ۵۷۸ تن کالای غیر نفتی با افزایش ۶ درصدی طی دو ماه نخست سال جاری خبر داد.

وی مجموع تردد شناورها به بندر کیش در ماه های فروردین و اردیبهشت را دو هزار و ۶۵۲ فروند اعلام و خاطر نشان کرد: تردد شناورها به این جزیره مرجانی طی مدت یاد شده، ۱۶ درصد افزایش داشته است.

این مقام مسؤول تصریح کرد: از آغاز سال جاری تا ابتدای خرداد ماه، جابجایی ۳۷ هزار و ۲۶۸ دستگاه خودرو توسط شناورهای لندینگ کرافت در مسیرهای دریایی جزیره کیش به چارک و آفتاب به انجام رسید.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش در پایان ضمن اشاره به ترابری ۱۸۱ هزار و ۷۶۲ نفر مسافر از طریق این بندر طی دو ماهه سال جاری گفت: علاوه بر فعالیت های مسافری، ۱۳۴ هزار و ۸۹۳ نفر از خدمات شناورهای تفریحی بهره مند شدند که افزایش ۱۲ درصدی را در این رابطه شاهد بودیم.

نظر شما