مشاور امنیتی و انتظامی سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد:

طرح تعویض پلاک ویژه وسایل نقلیه موتوری منطقه آزاد قشم

۱۳۹۶/۰۳/۱۱ - ۰۷:۴۲:۱۷
کد خبر: ۵۶۶۸۸۵
طرح تعویض پلاک ویژه وسایل نقلیه موتوری منطقه آزاد قشم
مشاور امنیتی و انتظامی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: پلاک ویژه وسایل نقلیه شماره گذاری شده در این جزیره به زودی تعویض می شود.
به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حسین افشار با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اعلام کرد: این طرح با هدف ساماندهی وسایل نقلیه شماره گذاری شده در این جزیره و با هدف ارتقای کمی و کیفی ارائه خدمات با هماهنگی پلیس راهور ناجا به زودی اجرایی می شود.

وی ادامه داد: برنامه افزایش ظرفیت اعداد در پلاک خودروها، بهره مندی از صفحه پلاک کارآمد متناسب با نیازهای منطقه آزاد قشم و صور مختلف شکلی و نوشتاری پلاک وسیله نقلیه از سال 1394 در این سازمان آغاز شد و در ماه های پایانی سال 95 با توافق پلیس راهور ناجا به نتیجه رسید.

به گفته مشاور امنیتی و انتظامی سازمان منطقه آزاد قشم، براساس توافق صورت گرفته صفحه پلاک خودروهای این منطقه در ابعاد 48X 19 سانتیمتر با دو نگارش فارسی و لاتین، اختصاص کد دورقمی منقش به پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و لوگوی سازمان منطقه آزاد قشم با کاربری های همسان با سرزمین اصلی نهایی و برای انجام تشریفات قانونی در مرحله ابلاغ، تولید و اجرا قرار گرفته است.

وی یادآور شد: در طرح تعویض پلاک به طورحتم مباحث امنیتی، انتظامی و اقتصادی به طورجدی ملاک عمل قرار گرفته و خودروهای فرسوده که از ایمنی پائینی برخوردارند نیز در مسیر اسقاط و از رده خارج خواهند شد.

افشار گفت: با اجرای عملیات یکپارچه سازی طرح تعویض پلاک خودروهای منطقه آزاد قشم، این منطقه به پایلوت این طرح در مناطق آزاد کشور تبدیل می شود.

وی بیان داشت: در صفحه پلاک های طراحی شده توسط واحد شماره گذاری و عملیات فنی سازمان منطقه آزاد قشم، مواردی از قبیل تفکیک پذیری و دسته بندی وسایل نقلیه، هویت دهندگی، ضریب امنیتی (با اضافه شدن بارکد) به نحو قابل ملاحظه ای ارتقاء یافته و پلیس بنا به ضرورت در کمترین زمان ممکن قادر به دسترسی به اطلاعات مورد نیاز وسایل نقلیه شماره گذاری شده در این منطقه خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز