هشدار مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان به وقوع آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی

۱۳۹۶/۰۳/۱۱ - ۰۷:۴۹:۴۲
کد خبر: ۵۶۶۸۹۰
هشدار مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان به وقوع آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان با اشاره به افزایش دما در استان نسبت به وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی این استان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، امید ذاکری بر ضرورت پیشگیری از آتش‌سوزی در عرصه‌ها تأکید کرد و گفت: رویش گسترده پوشش علفی و خشک شدن آن و آغاز وزش بادهای گرم و سوزان که تا اواسط تابستان ادامه دارد احتمال وقوع حریق در جنگل ها و مراتع استان را افزایش می دهد

وی گفت: هرمزگان با وسعت بیش از 7 میلیون هکتار یکی ازاستانهای پهناور کشور است که 95 درصد از سطح آن را اراضی ملی و جنگلی تشکیل می دهد و بیش از یک میلیون هکتار  از عرصه های استان عرصه های جنگلی و بیش از 4میلیون هکتار عرصه های مرتعی می باشد. 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: به منظور مدیریت پیگشیری و اطفای حریق در  عرصه های منابع طبیعی نیاز است ادارات منابع طبیعی  شهرستانها مکاتباتی با شهرداری ها ،آتش نشانی ،جمعیت هلال احمر و سایر دستگاهای ذیربط و مسئول داشته تا در زمان بروز آتش سوزی های احتمالی همکاری لازم با اداره شهرستان داشته باشند.

ذاکری با اشاره به‌ضرورت نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی در بین مردم گفت: بافرهنگ سازی و آموزش و همچنین ارتقاء دانش عمومی می‌توان از وقوع پدیده آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی جلوگیری و یا آن را کاهش داد.

وی از مردم استان خواست  با مشاهده کمترین دود یا آتش سوزی حتما آن را خاموش کنند و یا بلافاصله با ماموران یگان حفاظت منابع طبعی با شماره تلفن رایگان 1504 تماس بگیرند و آتش سوزی را اطلاع دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز