تونل ۱۷ شهریور دومین تونل مجهز به سیستمهای هوشمند در سطح کشور

۱۳۹۶/۰۳/۱۶ - ۰۹:۱۹:۵۷
کد خبر: ۵۶۸۲۲۶
تونل ۱۷ شهریور دومین تونل مجهز به سیستمهای هوشمند در سطح کشور
اولین کارگروه کمیته بحران استان با حضور کارشناس ومسئولین ادارات عضو در سالن کنفرانس این اداره کل برگزار گردید.

​به  گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، اولین کارگروه کمیته بحران استان با حضور کارشناس ومسئولین ادارات عضو در سالن کنفرانس این اداره کل برگزار گردید.

در این جلسه مهندس مجرد متولی بخش راهداری وحمل و نقل جاده ای استان گفت :امروزه عمده ترین نقاط ضعف مدیریت بحران عدم هماهنگی و همکاری سازمان ها،کمبود ضوابط و مقررات جامع ومنابع وپراکندگی و ناکافی بودن قوانین و مقررات موجود و محدودیت منابع مالی است،که باید تهدیدها و فرصت ها را بخوبی شناخت و خود را برای مقابله با تهدیدها و استفاده از فرصت ها آماده ساخت.

وی در ادامه افزود : استان هرمزگان قطب حمل و نقل کشور محسوب می شود و در بخش حمل و نقل داخلی و همچنین ترانزیت کالا بعنوان مهمترین استان در سطح کشور با وجود بندر شهید رجایی بعنوان یک بندر مهم که 60 درصد از عملیات با 6 هزار ناوگان که بطور روزانه وارد این مجموعه جهت تخلیه و جابجایی کالاهای مورد نیاز هموطنان عزیز می گردد میتوان از آن یاد کرد.

ایشان با اشاره به دو بندر مهم دیگر استان یعنی بندر باهنر و بندر لنگه که در مجموع قریب به 15 هزار ناوگان در آنها لجستیک و کالاها را به سایر استان های دیگر کشور ترانزیت می گردد گفت اگر بدن را به یک پیکر اقتصادی تشبیه کنیم رگ ها و خونی که درآن جریان دارد می توان بعنوان حمل و نقل ازآن یاد کرد وهمچنین  قرار گرفتن بنادر استان در کریدور شمال – جنوب بعنوان یکی از نقاط مهم استان بعنوان مدخل ورودی این کریدور محسوب می گردد.

این مقام مسئول افزود:راهداران بعنوان افرادی که بایدمرتب وبصورت آنلاین دربازبودن راههای مواصلاتی فعال وپویا باشدنقش بسزایی در شریان راهها در محورهای مواصلاتی استان دارند.

وی گفت : یکی از تونلهای مهم با توجه به شرایط حمل و نقلی استان تونل 17 شهریور می باشد که با نصب سیستمهای هوشمند با تونل رسالت در تهران که دومین نقطه در کشور است که مجهز به سیستمهای هوشمند می باشد برابری می کند.

مجرد گفت : توسعه و حفظ عملکرد شبکه رادیویی عملیات اجرایی در استان هرمزگان بعنوان یکی از استانهای پیشرو شروع و در حال اتمام است

در ادامه این جلسه عباس شرفی معاون راهداری این اداره کل گفت : از اقدامات مهم این بخش در دولت تدبیر و امید تجدید خط کشی سرد راهها بطول 13 هزار و 150 کیلومتر و 2 هزار و 550 متر تهیه و نصب تابلو ها و هزار و پانصد عدد تهیه و نصب علائم ایمنی الزامی و همچنین آشکار سازی 78 نقطه پرتصادف ، تهیه و اجرای 77 عدد حفاظ گارد ریل ، نیوجرسی ، تهیه و نصب 70 هزار چشم گربه ای و ببری و گل میخ و 9 عدد اجرای روشنایی ، تکمیل تاسیسات هوشمند جهت فن تونل می توان یاد کرد.

معاون راهداری اداره کل افزود :ما 10 نقطه پرتصادف جدید در محورهای مواصلاتی استان شناسایی نموده ایم که امیدوارم با اختصاص اعتبار در سال جاری موفق به اجرای عملیات مورد نیاز جهت رفع مشکل این نقاط گردیم.

وی اظهار امیدواری کرد که با توجه به اینکه در پایان سال گذشته و اوایل سال جاری بارندگیهای بسیار خوبی داشته ایم که باعث مسدود شدن دهانه پلها ، آبردگی بستر رودخانه ها گردیده است بتوانیم با تلاش و همت راهداران همیشه در صحنه کار ترمیم و بازسازی دهانه ی پل ها ، زهکشی تنقیه و لایه روبی که از الویت اولیه کاریست جهت جلوگیری از مشکلات اجتماعی در بارندگی های آینده به اتمام برسانیم.

وی گفت استان هرمزگان با داشتن 15 هزار و 100 عدد پل در رده دوم کشوری که از این تعداد با وجود 140 دستگاه پل بزرگ و بصورت کلی استان در رده چهارم کشوری قرار دارد که این نشانگر اهمیت راهداری استان می باشد.

هاشمی معاون حمل و نقل اداره کل در این جلسه گفت : بحث ایمنی و کاهش تصادفات و میزان تلفات در محورهای استان به سه بخش غرب – شمال و شرقی تقسیم می گردد که بیشترین حوادث در میدان سایت و کشتی سازی در منطقه غرب استان یعنی 107 مورد و در محور منبع آب – بندر لنگه 78 مورد ، بندر لنگه – پارسیان 98 مورد،  کنگ – بستک 29 مورد محور اصلی کهورستان – لار 60 مورد می باشد که با وجود اینکه طول محورکهورستان -لار 83 کیلومتر است بیشترین تلفات و تصادفات در این محور بوده است و در محور شمال استان بیشترین تصادفات از میدان دفاع مقدس تا گهکم 213 مورد می باشد و از گهکم تا باغات 78 مورد همچنین در شرق استان هم از میدان دفاع مقدس تا میناب 184 مورد تصادف شاهد بوده ایم که 13 مورد فوتی و محور میناب – جاسک 11 مورد فوتی و 97 مورد بصورت کلی در محور میناب – جاسک و بطور کلی در تمام محورهای مواصلاتی استان 1189 مورد تصادف شاهد بوده ایم که 72 درصد متوفیان حوادث رانندگی در راههای برون شهری و روستایی جان باختند ، 4/65 درصد برون شهری و 9/6 درصد روستایی و بیشترین کاربران آسیب پذیر عابرین پیاده و موتور سیکلت سواران می باشد.

هاشمی در خاتمه گفت : در سال 95 بیش از 30 درصد فوتی ها به دلیل واژگونی خودروها می باشد

نظر شما